Chrysler má zrejme poslednú šancu na záchranu

Nadnárodná automobilová firma DaimlerChrysler plánuje minúť 3,9 miliardy dolárov na záchranu svojej americkej divízie Chrysler, ktorá by sa mala dostať zo straty už budúci rok. Nemecko-americká spoločnosť tak v snahe dostať Chrysler späť na hladinu zreali

zuje podobný plán ako so svojou japonskou pobočkou Mitsubishi Motors a pristúpi k radikálnemu zníženiu jeho výdavkov. Koncern sa tak dostane za prvé tri štvrťroky 2001 do straty 4,3 miliardy eur.

Prebudovanie Chrysleru, ktorý v poslednom kvartáli minulého roka vytvoril stratu 1,4 mld eur, môže byť podľa výkonného riaditeľa DaimlerChrysleru Jürgena Schremppsa poslednou šancou zvrátiť nepriaznivý vývoj hospodárenia tretieho najväčšieho amerického výrobcu áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Schrempps musí vykázať nejaké reálne výsledky už do konca roka, ak si chce udržať svoju prácu,“ povedal predseda konzultačnej firmy Ludvigsen Associates Karl Ludvigsen. Reorganizácia Chrysleru bude znamenať stratu miesta pre 35-tisíc Američanov. DaimlerChrysler očakáva, že v prvom štvrťroku ho bude záchrana Chrysleru stáť tri miliardy eur, čo je oveľa viac, ako čakali analytici.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy DaimlerChrysleru si už začínajú všímať aj ratingové agentúry. Moody‘s včera znížila ratingové hodnotenie jeho dlhodobých aj krátkodobých záväzkov z A2 na A3 a z Prime-1 na Prime-2. Podľa agentúry dôjde v najbližšom období k oslabeniu schopnosti automobilky splácať svoje dlhy najmä v dôsledku rastúcej konkurencie, čo sa odrazí na znížení jej ziskovosti.

Zhoršenie trhovej pozície DaimlerChrysleru si vyžiadalo plány na jej reštrukturalizáciu. Moody‘s však ani v dôsledku výrazných zmien nepredpokladá, že by v krátkodobom horizonte mohlo dôjsť k zlepšeniu schopnosti automobilky platiť dlhy, keďže samotná reštrukturalizácia je nákladná a straty Chrysleru bude potrebné kompenzovať. Situácia by sa mala začať mierne zlepšovať až v roku 2002, problémom však ostáva naďalej zadlžená japonská automobilka Mitsubishi, kde je DaimlerChrysler väčšinovým vlastníkom.

SkryťVypnúť reklamu

(tv, tasr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu