. Spomínaný veľtrh tak prinesie do Prahy zástupcov popredných obchodných škôl a univerzít, ktorí budú k dispozícii záujemcom a môžu tak diskutovať priamo o MBA a programoch a postgraduálnych štúdiách. Tu budú účastníci môcť absolvovať prijímacie pohovory a získať potrebné informácie a rady. K dispozícii tu budú informácie o stovkách kurzov, počnúc počítačovou vedou a strojárstvom, končiac ekonomikou a doktorandským štúdiom. V diskusii sa budú rozoberať témy ako náklady, dĺžka, miesto, prijímacie pohovory, obsah kurzov, financovanie a možnosti uplatnenia po skončení štúdia.
„Topcareers.net má viac než desaťročné skúsenosti v poradenstve mladým ambicióznym manažérom v rozvoji ich kariéry. Bol zostavený tím ľudí, ktorý má pomáhať uchádzačom pri hľadaní vhodnej inštitúcie pre štúdium MBA. Pomocou MBA Career Guide a World MBA Tour tiež pomáha ekonomickým školám pri hľadaní vysoko-talentovaných uchádzačov.
Súčasťou The World MBA Tour 2001 bude aj tzv. Top University Tour, ktorá je zameraná na postgraduálne štúdiá. Záujemcovia o účasť na tomto veľtrhu sa môžu zaregistrovať cez webovskú stránku www.topgraduate.com alebo topmba.com
Pre zaujímavosť, na vlaňajších 17 veľtrhoch sa zúčastnilo viac ako 15 000 priamych účastníkov a vyše 200 obchodných škôl. V tomto roku sa uskutoční 27 veľtrhov a očakáva sa účasť až 25 000 účastníkov.
V roku 1998 vzrástol počet absolventov západných univerzít pochádzajúcich z Východnej Európy o 15 %. Nový prieskum zistil, že najvýraznejší nárast sa dosiahol u študentov z Českej a Slovenskej republiky. Podľa súčasných údajov HESA (Higher Education Statistics Agency – Britská agentúra pre štatistiku vyššieho vzdelávania) vzrástol napríklad počet študentov z Čiech až o 86 %.
„Vzhľadom na obrovský ekonomický potenciál sa v poslednom období zamerali medzinárodné firmy na krajiny východnej Európy, obzvlášť Českú a Slovenskú republiku, ” hovorí Afshan Khan z topcareers.net. „Hoci na uskutočnenie obchodných transakcií v spomínaných krajinách potrebujú tieto firmy manažérov a profesionálov, ktorí vedia skĺbiť miestne znalosti s tým, ako sa vedie obchod v globálnej ekonomike. Preto je ideálny káder taký, ktorý svoje vzdelanie zvýšil štúdiom v zahraničí.“