Poisťovne zhodne tvrdia: povinné zmluvné poistenie prinesie možnosť voľby a zlepšenie služieb

Záujem o poskytovanie povinného zmluvného poistenia zatiaľ prejavilo osem poisťovacích spoločností.

V čase uzávierok ešte nebolo známe, ktorá z nich dostane licenciu a ktorá nie. Preto prinášame aspoň ich pohľad

na zrušenie monopolu a predbežné plány na boj o klientov, ktorý začne už v blízkej budúcnosti.

Všetkých poisťovateľov sme sa opýtali rovnaké otázky

a v abecednom poradí prinášame reakcie tých,

čo na ne odpovedali.

OTÁZKY:

1. Aké výhody prinesie povinné zmluvné poistenie motoristom?

2. Ako sa pripravujete na predaj povinného zmluvného poistenia?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

3. Akými spôsobmi budete oslovovať svojich potenciálnych klientov?

SkryťVypnúť reklamu

4. Koľko bude v budúcom roku stáť povinné zmluvné poistenie? Aká by mohla byť konečná cena tohto poistenia v porovnaní so súčasnosťou?

5. So zrušením monopolu jednej poisťovne by malo dôjsť k zlepšeniu služieb pre klientov. Aké služby navyše chcete motoristom ponúknuť?

6. Vybrali by ste si drahšie poistenie s vyššími limitmi alebo lacnejšie? Prečo?

7. Prečo by ste sa poistili vo vašej poisťovni?

8. Mohli by ste charakterizovať vašu spoločnosť?

9. Prečo ste sa rozhodli predávať povinné

zmluvné poistenie?

MANUEL BAUER,

PREDSEDA PREDSTAVENSTVA ALLIANZ POISŤOVNE

1. Liberalizácia povinného zmluvného poistenia určite vodičom prinesie viacero výhod. Vodiči si budú môcť vybrať poisťovňu, ktorá podľa ich potrieb ponúkne najlepšie služby a produkty. S tým bude spojená ponuka asistenčných služieb, poradenstvo, zavedenie systému malus a bonus a viacero ďalších aspektov, ktoré sú štandardné aj v iných krajinách s liberalizovaným trhom.

SkryťVypnúť reklamu

2. Prípravy na predaj povinného zmluvného poistenia sú v plnom prúde. Naším najbližším cieľom je rozšírenie siete zákazníckych stredísk a kancelárií po celom Slovensku, príprava administratívneho systému a zvýšenie počtu zamestnancov tak, aby bola spoločnosť pripravená pružne zvládnuť veľký počet nových klientov.

3. Prípravu kampane na predaj povinného zmluvného poistenia sme začali v dostatočnom predstihu tak, aby sme širokej motoristickej verejnosti ponúkli postačujúci čas na výber poisťovne. Allianz štandardne využíva na komunikáciu so svojimi klientmi väčšinu slovenských médií. Výnimkou nebude ani kampaň k povinnému zmluvnému poisteniu. Slovenská verejnosť bude spôsobom, ktorým ju oslovíme, milo prekvapená.

4. Kvalitný klientský servis a služby sú pre nás prioritou. V tejto chvíli ešte nechceme konkrétne prezrádzať všetky detaily, ale pripravujeme množstvo zaujímavých noviniek, ktoré určite vodičov oslovia a budú znamenať atraktívne rozšírenie našej už aj tak širokej ponuky služieb.

SkryťVypnúť reklamu

5. Odpoveď na túto otázku je v súčasnosti ešte neistá a bola by nepresná. Prvé tri roky je výška poistného stanovená v prijatom zákone o povinnom zmluvnom poistení. Až vývoj situácie na trhu ukáže, aký bude skutočný pohyb cien po úplnej liberalizácii.

8. Allianz poisťovňa, a.s., začala svoju činnosť na slovenskom poistnom trhu v roku 1993. Je stopercentnou dcérskou spoločnosťou svetového koncernu Allianz AG Mníchov, ktorý vo svetovom meradle patrí medzi popredných gigantov v oblasti univerzálneho poistenia. Spoločnosť vznikla v roku 1890 v Berlíne a v súčasnosti má svoje zastúpenie v 70 krajinách sveta. Finančnú silu a profesionalitu Allianz dokumentujú výborné hospodárske výsledky, vysoké ratingové ohodnotenie a v neposlednom rade aj jej kótovanie na burze cenných papierov v New Yorku v roku 2000.

SkryťVypnúť reklamu

9. Rozšírenie produktovej ponuky predstavuje plynulý vývoj aktivít poisťovne Allianz na lokálnom trhu. Ako jeden s lídrov slovenského poistného trhu nechceme a s rešpektom voči našim klientom ani nemôžme zostať pozadu.

V súčasnosti je Allianz poisťovňa druhým najväčším poskytovateľom havarijného poistenia na Slovensku a ponuka povinného zmluvného poistenia naše služby pre motoristov ešte doplní.

JAN JEŽDÍK,

PREDSEDA PREDSTAVENSTVA

ČESKEJ POISŤOVNE - SLOVENSKO

1. V prvom rade ide o slobodu voľby, nikto nie je nútený ku vzťahu s niekým iným. Záujemca sa môže rozhodovať, môže posudzovať, ktorý poisťovateľ mu poskytne lepšiu službu, v prípade nespokojnosti môže poisťovateľa zmeniť. Myslím, že je to tak lepšie.

Druhou nie menšou výhodou je skutočnosť, že do odvetvia vstúpi nový kapitál, zníži sa riziko jediného poisťovateľa.

SkryťVypnúť reklamu

2. Náš akcionár, Česká poisťovňa, zvýšil základné imanie o 200 miliónov korún na 450 miliónov. Zriaďovanie nových pobočiek a pracovísk neplánujeme. Vlastnými ľuďmi a prostredníctvom externých predajcov sme schopní pokryť celé územie republiky a v oblasti likvidácie škôd máme vybudovanú mobilnú sieť, ktorá vďaka unikátnej technológii - digitálnemu spracovaniu - zvládne vybaviť poistné udalosti veľmi rýchlo a na vysokej profesionálnej úrovni. Túto likvidačnú sieť rozširujeme v súlade s potrebami klientov. Naša technológia práce umožňuje jednoduchú a jasnú komunikáciu s klientmi.

3. Samozrejme, plánujeme rozsiahly marketing - reklamu v médiách. Za veľmi dôležité však považujeme i kvalitné vyškolenie našich predajcov, ktorí budú schopní klientom vysvetliť význam a funkciu tohto poistenia. Internet budeme využívať ako prostriedok pre komunikáciu s veľkými zákazníkmi, sprostredkovateľmi a pochopiteľne i so všetkými ďalšími záujemcami, a to tak v oblasti uzatvárania poistení, ako i v oblasti likvidácie škôd a správy poistenia.

SkryťVypnúť reklamu

4. V prvom rade pôjde o otvorenú komunikáciu medzi rovnocennými partnermi, a to ako v oblasti získavania klientov, tak najmä v oblasti likvidácie škôd. Rýchlosť a včasnosť vybavovania nárokov bude určite prínosom pre poškodených, tak aj pre poistených zákazníkov.

5. Cenu poistenia ovplyvňujú náklady na poistné plnenie. Vo výplatách poistného plnenia sme korektnou poisťovňou. Nechceme a nemôžeme umele znižovať nároky poškodených. Teda tak, ako sa budú vyvíjať náklady na poistné plnenie, tak sa bude vyvíjať cena poistenia. Počas regulácie zrejme nepríde k úplnej rovnováhe, a to v oboch smeroch. Už v období regulácie chceme cenovo zvýhodniť tú časť klientov, ktorá so sebou nesie menšie riziko. Po úplnej liberalizácii budeme môcť viac diferencovať medzi klientskými skupinami podľa ich rizikovosti.

SkryťVypnúť reklamu

Na vysvetlenie náklady na poistné plnenie zahrňujú jednak skutočne vyplatené náhrady a ďalej rezervy, ktoré je poisťovňa povinná tvoriť na budúce záväzky. Napríklad ak príde k zraneniu pri dopravnej nehode a poškodený má nárok na výplatu straty na zárobku po skončení pracovnej neschopnosti, poisťovňa musí vytvoriť rezervu v takej výške, aby bola schopná pokryť plnenie tejto povinnosti.

6. Jednoznačne preferujem poistenie s vyšším limitom. Vlastné auto máme v Čechách poistené s limitom 50 miliónov českých korún. Riziko spôsobenia škody reálne existuje, žiadny vodič, a ani ja nie som neomylný, navyše prevádzkovateľa motorového vozidla stíha zodpovednosť bez ohľadu na jeho zavinenie. Škoda na zdraví za vyše ako 20 miliónov môže vzniknúť. A škoda na veciach nad 5 miliónov? Stačí malé prehliadnutie a havaruje kamión. Auto je za 7 miliónov a náklad za 15 miliónov Nechcel by som sa dostať do situácie, že by som do konca svojho života splácal takúto škodu alebo že by poškodený oprávnene viedol exekúciu na môj majetok. Vyšší limit sa určite vyplatí. Áno, poistenie s vyšším limitom je drahšie, ale ušetriť s rizikom sa naozaj nemusí vyplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

7. Už som si. V Čechách som už poistení v Českej poisťovni. Naša poisťovňa má s týmto poistením veľké skúsenosti. Máme prepracovaný prevádzkový systém, ktorý umožňuje rýchlu likvidáciu škôd a jednoduchú komunikáciu so zákazníkmi. Staré príslovie hovorí, že dobrý tovar sa chváli sám, ale predsa len v dnešnom svete ovládanom reklamou musím povedať sme dobrá a kvalitná poisťovňa.

8. Korene našej spoločnosti siahajú až do devätnásteho storočia. Česká poisťovňa vtedy ešte pod menom Prvá Česká začala na trhu pôsobiť v roku 1827. Po druhej svetovej vojne, kedy prišlo k znárodneniu poisťovacieho priemyslu, naša spoločnosť pôsobila pod menom Štátna poisťovňa až do roku 1968 aj na slovenskom trhu. Potom prišlo k rozdeleniu podniku na Slovenskú poisťovňu a Českú poisťovňu. Aj po roku 1968 udržiavala naša spoločnosť niektoré čiastkové aktivity na Slovensku, najmä v oblasti poistenia medzinárodných rizík. Po roku 1990 boli aktivity rozšírené aj na poisťovanie majetku a zodpovednosti. Po vzniku samostatného slovenského a českého štátu sa v roku 1993 naše aktivity na Slovensku stransformovali do akciovej spoločnosti, ktorá je 100-percentne vlastnená Českou poisťovňou v Prahe.

SkryťVypnúť reklamu

Na českom trhu máme trhový podiel na úrovni 40 percent. Na Slovensku je náš podiel na trhu výrazne menší, v neživotnom poistení dosahujeme približne 5 percent, v poistení áut sa pohybujeme okolo 8 percent. So životným poistením len začíname.

9. Pracujeme pre našich klientov, sme presvedčení, že im máme čo ponúknuť, že sme schopní poskytovať vysoko kvalitné služby za primeranú cenu. Pevne verím, že nezostaneme len pri našom presvedčení a že sa o tom presvedčia aj klienti. Tešíme sa na nich.

EMIL MITRO,

RIADITEĽ ODBORU MARKETINGU POISŤOVNE ERGO

1. Klient už nebude odkázaný na jednu poisťovňu. Po poistnej udalosti sa pre klienta zjednoduší vybavenie poistnej udalosti. Ďalej celkovo očakávame skvalitnenie servisu pre klienta, podobne, ako sa to stalo po liberalizácii poisťovníctva v SR.

SkryťVypnúť reklamu

2. V najbližšej budúcnosti by malo dôjsť k zvýšeniu základného imania. V tomto a v minulom roku sme rozšírili našu sieť obchodných zastúpení formou pobočiek a obchodných kancelárií na Slovensku na 28.

3. Klienti budú oslovovaní doteraz bežným spôsobom, prostredníctvom našich predajných sietí za podpory reklamy.

4. Samotné povinné zmluvné poistenie je služba navyše pre našich klientov. Pridaním tohoto poistenia chceme rozšíriť ponuku našich produktov tak, aby klient, ktorý príde do poisťovne Ergo za účelom poistenia svojho majetku, seba alebo svojej rodiny, dostal pod jednou strechou kompletné služby na vysoko profesionálnej úrovni a aby od nás odchádzal s dobrým pocitom, že seba a svojich najbližších zabezpečil jednými z najlepších poistných produktov na slovenskom trhu.

SkryťVypnúť reklamu

5. V rámci regulácie poistného v najbližších troch rokoch sa cena poistného nemôže dostať nad hranicu ceny v tomto roku plus navýšenie 30 %. V tomto rozmedzí sa budú pohybovať všetky poisťovne, ktoré budú prevádzkovať toto poistenie, a pravdepodobne aj my využijeme tento priestor. Jednotlivé poisťovne budú navyše zaťažené úhradou príspevku vo výške 8 % z prijatého poistného tohto druhu poistenia na osobitný účet Ministerstva vnútra SR na financovanie záchranného systému. Nepriaznivý dopad na cenu poistenia bude mať aj výška nekrytých rezerv, akumulovaná počas prevádzkovania zákonného poistenia v Slovenskej poisťovni. Na úhrade uvedených nekrytých rezerv sa budú poisťovne podieľať podľa podielu na trhu, ktorý dosiahnu v povinnom zmluvnom poistení. Cenový vývoj poistného po deregulácii v roku 2005 nevieme dnes presne odhadnúť, v každom prípade bude závisieť aj od vývoja škodovosti v jednotlivých kategóriách vozidiel. Tým by som chcel povedať, že na vývoj cien v tomto druhu poistenia majú veľký vplyv aj samotní vodiči, ich disciplinovanosť a dodržiavanie pravidiel cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

6. Je vždy lepšie mať kvalitnejšie poistné zabezpečenie, i keď za viac peňazí. Často sa u nás stretávame s prípadmi, kde síce klient bol poistený, ale keby bol platil o zopár korún viac, bolo by mu vyplatené rádovo v desaťtisícoch, niekedy v stotisícoch korún viac. Cena poistenia je cenou za dobrý pocit a kľudný spánok.

7. Odpoveď na túto otázku je jednoznačná - viem, čo ponúkame a pomer ceny a poistného zabezpečenia považujem za veľmi výhodný pre klienta.

8. Poisťovňa Ergo vznikla v roku 1992. Výrazný kapitálový vstup do poisťovne v roku 1995 umožnil rozšíriť činnosť poisťovne v oblasti životného a neživotného poistenia. Našimi akcionármi sú významná poisťovňa z ČR a investorská skupina zo Slovenska. Poisťovňa Ergo je univerzálnou poisťovňou, ktorá poskytuje širokú škálu poistení životného, majetkového a zodpovednostného charakteru. Poisťovacie služby poskytuje nielen fyzickým osobám, ale i súkromným podnikateľom, stredným a veľkým priemyselným spoločnostiam.

SkryťVypnúť reklamu

Zaistný program poisťovne je tvorený prostredníctvom poisťovacieho a zaisťovacieho brokera BMS Harris & Dixon Ltd., členom syndikátu Lloyd‘s Brokers London. Upisovacia kapacita Erga je krytá poprednými svetovými zaisťovateľmi, ktorých väčšina má ratingové hodnotenie Standard & Poor‘s - AAA, AA alebo A.

Poisťovňa Ergo je zakladajúcim členom Slovenskej asociácie poisťovní (SAP).

V rámci poisťovní združených v SAP sa poisťovňa ERGO nachádza v prvej desiatke najúspešnejších poisťovní.

9. Povinné zmluvné poistenie bude znamenať rozšírenie ponuky neživotných poistení a pre našich doterajších i budúcich klientov umožní poskytovanie kompletného servisu v oblasti poistenia.

MILOŠ KMETY,

ČLEN PREDSTAVENSTVA GENERALI POISŤOVNE

1. Povinné zmluvné poistenie je významným krokom v liberalizácii slovenského poistného trhu. Po prvýkrát sa budú môcť jednotliví motoristi či vlastníci motorových vozidiel sami rozhodnúť, v ktorej poisťovni sa poistia, a zároveň budú môcť sami ovplyvniť výšku svojho krytia - sumu, do akej bude zvolená poisťovňa hradiť škody na majetku a zdraví spôsobené prevádzkou motorového vozidla. Nebudú nútení zaplatiť za uniformnú poistku, ale budú si môcť vybrať takú, ktorá najlepšie vystihuje ich osobné alebo firemné potreby. Typickým prípadom je rozdielna potreba poistenia vozidiel jazdiacich častejšie v zahraničí, kde sú jednotlivé škody významne drahšie, ako je to u nás doma.

SkryťVypnúť reklamu

2. Generali sa intenzívne pripravuje na predaj povinného zmluvného poistenia už mnoho mesiacov. Napriek nejasnostiam počas prípravy zákona a opätovnému prejednávaniu v parlamente sme pracovali, ako keby zákon schválený bol. Je to sprevádzané samozrejme doladením všetkých náležitostí v zmysle zákona, vrátane minimálnej výšky základného imania. Máme pripravený tím, ktorý zabezpečí spracovanie veľkého počtu poistných zmlúv v posledných mesiacoch tohto roka, máme pripravené programové a hardvérové zázemie pre tento produkt a máme pripravené spôsoby a miesta na zvládnutie predpokladaného počtu škôd, ktoré s tak veľkým počtom klientov s istotou narastie. V neposlednom rade nám v tom pomôže nová služba pod názvom „Info Linka“, kde budeme telefonicky poskytovať informácie a promptne riešiť jednoduchšie problémy.

SkryťVypnúť reklamu

3. Zastávame názor, že poistku si človek nechodí kupovať. Poistku treba ľuďom predávať - komfortne, so servisom. Od toho sa odvíja aj naša cesta oslovenia všetkých potenciálnych klientov Generali. Použijeme teda všetky cesty a kanály, ktoré nás priblížia k jednotlivým motoristom. Pôjdeme za nimi na mestá a dediny a toto bude podporené médiami všetkých druhov.

4. Myslím, že je predčasné vyložiť všetky tromfy. Uisťujem vás však, že máme detailne pripravené viaceré novinky v povinnom zmluvnom poistení, ktoré zabezpečia našim motoristom, ak si ich z našej ponuky zvolia, veľmi podobné služby, aké majú k dispozícii motoristi vo vyspelých štátoch Európy.

5. Akékoľvek rozhovory o cene ešte nepredávaného produktu pokladám za číre špekulácie. Za našu spoločnosť môžem povedať, že sa budeme pohybovať v rámci zákona. Dolnú hranicu však pokladáme z hľadiska očakávanej škodovosti za nebezpečnú pre poisťovne aj pre klientov.

6. Jazdím veľa a často, v SR aj v zahraničí, a iste si vyberiem poistku s čo najvyšším krytím a službami doma aj v zahraničí.

7. Pretože poznám naše produkty a som presvedčený, že nič lepšie za zrovnateľnú cenu na trhu nie je.

8. Generali je jednou z najstarších poisťovní so 170-ročnými skúsenosťami. Pôvodne pochádza z Talianska a dnes je medzinárodnou spoločnosťou pôsobiacou na celom svete v podobe stoviek dcérskych a partnerských spoločností aktívnych vo všetkých oblastiach poistenia a práce s realitami. Naši akcionári sú drobní investori a žiaden z nich nevlastní viac ako 5 % akcií. Generali Group je treťou najväčšou poisťovňou v Európe a šiestou na svete. V oblasti životného poistenia sme jednotkou v Európe. Silnou stránkou je najmä široké medzinárodné zázemie silnej spoločnosti s obrovskými skúsenosťami.

9. Povinné zmluvné poistenie je súčasťou našej koncepcie a vízie. Cieľom je pre nás spokojný klient, ktorému chceme poskytnúť komplexné služby z „jednej ruky“. Starostlivosť o jeho dom alebo byt, o jeho život a rodinu, o jeho zdravie a tiež aj o jeho auto.

JOZEF CSÁKY,

PREDSEDA PREDSTAVENSTVA A PREZIDENT

KOOPERATIVY POISŤOVNE

1. Motoristi budú mať možnosť výberu jednej z licencovaných poisťovní. Okrem toho poškodený, ktorému bola spôsobená škoda iným motorovým vozidlom, bude mať priamy nárok voči poisťovni, v ktorej je vinník poistený. Povinné zmluvné poistenie zároveň prinesie možnosť dosiahnuť bonusy za bezškodový priebeh poistenia či iné dodatkové poistné služby.

2. Základné imanie sme zvýšili z pôvodných 550 mil. na 700 mil. Sk, neustále rozširujeme sieť našich získavateľov a samozrejme čerpáme skúsenosti z Kooperativy v Českej republike, kde už demonopolizácia zákonného poistenia prebehla a Kooperativa zaznamenala veľký úspech. Našim cieľom je ponúknuť motoristom kvalitné poistenie.

3. V súvislosti s povinným zmluvným poistením pripravujeme reklamnú kampaň, cieľom ktorej bude hlavne informovať verejnosť. V tejto súvislosti plánujeme využiť aj internet ako doplnkové médium a samozrejme nezastupiteľnú úlohu v tomto smere budú mať aj naši poistní poradcovia.

4. Súčasťou oboch variantov poistenia budú asistenčné služby a zelená karta zdarma, možnosť dosiahnuť až 60 %-ný bonus za bezškodový priebeh poistenia.

5. Podľa nášho názoru sa výška poistného v roku 2002 výrazne nezvýši. Každá poisťovňa sa bude snažiť udržať poistné na najnižšej hranici.

6. Našim klientom budeme odporúčať poistenie s vyšším poistným krytím, ktoré bude predstavovať až 50 miliónov Sk v prípade vecnej škody aj škody na zdraví alebo úmrtie. Tento variant bude drahší o približne 20 percent.

7. Kooperativa je finančne stabilná spoločnosť s dlhou tradíciou, ponúkame asistenčné služby a zelenú kartu zdarma. Naši klienti budú mať možnosť dosiahnuť bonus až do výšky 60 % a likvidáciu poistných udalostí vybavujeme do siedmich dní od ukončenia šetrenia. Máme širokú obchodnú sieť a kedykoľvek je možné zavolať na našu bezplatnú infolinku.

8. Kooperativa poisťovňa je druhá najväčšia poisťovacia spoločnosť v Slovenskej republike. Vznikla v roku 1990 ako prvá súkromná univerzálna poisťovňa. Máme bohaté skúsenosti nielen v poisťovaní motorových vozidiel. Základné imanie našej spoločnosti dosiahlo výšky 700 miliónov korún. Majoritným akcionárom je významná rakúska poisťovacia spoločnosť Wiener Städtische Versicherung AG. Navyše naše zaistenie zahraničným kapitálom, prístup k európskym poznatkom a skúsenostiam z oblasti poisťovníctva znamenajú, že Kooperativa vždy bola, je a bude schopná splniť svoje záväzky a postaviť sa za svojho klienta.

9. Našim klientom chceme ponúknuť kompletné portfólio poistných produktov. Preto sme koncom minulého roka uviedli na trh investičné životné poistenie a teraz by sme chceli našu ponuku rozšíriť aj o povinné zmluvné poistenie.

LUCIA BOMBOŠOVÁ,

HOVORKYŇA SLOVENSKEJ POISŤOVNE

1. Slovenská poisťovňa poskytne vodičom za bezškodový priebeh počas tohto poistenia bonusy, to znamená nižšie poistné. Veľkou výhodou oproti minulosti bude možnosť uplatnenia priameho nároku na plnenie voči poisťovni, v ktorej je škodca poistený. Klienti si budú mať možnosť vybrať vyššie poistné krytie pri škodách na zdraví i na majetku, ako stanovuje zákon.

2. Slovenská poisťovňa má viac ako 50-ročné skúsenosti a dostatočnú finančnú stabilitu, aby tento druh poistenia prevádzkovala k spokojnosti všetkých klientov a bola schopná vyplácať nároky poškodených aj v budúcnosti. Okrem toho má širokú sieť 34 pobočiek a 106 zastupiteľstiev, takže je blízko všetkým potenciálnym klientom na Slovensku.

3. Naši klienti majú možnosť uzatvoriť poistenie priamo v pobočke alebo zastupiteľstve Slovenskej poisťovne. Môžu však uzatvoriť zmluvu s obchodným zástupcom alebo poradcom pre poistenie aj priamo doma alebo prostredníctvom internetu na internetovskej stránke našej poisťovne. Informovať sa môžu na bezplatnej zelenej linke.

4. Uzatvorením povinného zmluvného poistenia v Slovenskej poisťovni získajú klienti okrem benefitov aj asistenčné služby.

5. Ceny poistného za zákonné poistenie motorových vozidiel sú v súčasnosti v porovnaní s okolitými krajinami výrazne nižšie, naopak škodovosť dosahuje viac ako 90 percent. Po demonopolizácii zákonného poistenia sa preto očakáva zvýšenie cien za povinné zmluvné poistenie motorových vozidiel.

6. Samozrejme, vzhľadom na skúsenosti Slovenskej poisťovne s likvidáciou škôd môžu byť najmä škody na zdraví vyššie, ako je uvedený základný limit. Škodu nad tento limit bude musieť hradiť sám škodca a to môže finančne ohroziť nielen jeho, ale aj celú rodinu.

7. Je absolútnou zárukou finančnej stability, mám istotu, že mi bude aj v budúcnosti schopná vyplatiť všetky preukázateľné nároky v prípade poistnej udalosti. Vďaka vybudovanej širokej obchodnej sieti a spolupráci so servismi mi kvalifikovane a rýchlo zlikviduje prípadnú poistnú udalosť.

8. Slovenská poisťovňa nadväzuje na najlepšie tradície poisťovníctva na Slovensku, od roku 1991 pôsobí ako akciová spoločnosť. Má takmer 50-percentný podiel na slovenskom poistnom trhu, vytvorené rezervy vo výške viac ako 25 miliárd korún, skúsenosti s poskytovaním zákonného poistenia motorových vozidiel a využíva najmodernejšie technológie na poskytovanie služieb klientom - napr. poistenie cez internet, bezplatnú zelenú linku call centra.

9. Slovenská poisťovňa si uvedomuje svoje postavenie v súčasnom systéme zákonného poistenia, významnou časťou sa podieľala na príprave legislatívy k povinnému zmluvnému poisteniu a prispela k úspešnému priebehu demonopolizácie tohto poistenia, preto si uvedomuje svoju zodpovednosť voči klientom. Bez Slovenskej poisťovne si systém povinného zodpovednostného poistenia ťažko predstaviť.

(gk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 670
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 453
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 733
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 400
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 445
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 617
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 966
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu