Po svojom využila televíznu kampaň ANO. Predseda strany Pavol Rusko sediac na barovej stoličke v prázdnom štúdiu chce divákom "povedať len niekoľko viet na premýšľanie, žiadne plamenné výzvy". Spomenie známu výzvu na neúčasť v referende, pretože treba dať vláde šancu na dokončenie reforiem. Rusko sa najviac obáva, že investori, ktorí si podávajú kľučku každý týždeň na jeho ministerstve, by mohli zneistieť a ísť do okolitých krajín. "Na ministerstve hospodárstva to každý týždeň cítime, že reformy mali zmysel, každý týždeň prichádza nový a nový investor. Aj príchod automobiliek má svoje opodstatnenie v reformách."
HZDS ponúklo svoj televízny čas odborárom, ktorí referendum vyvolali petičnou akciou. Tí ponuku odmietli, a tak poslanci HZDS divákom hovoria, prečo hlasovať za predčasné voľby. Viliam Soboňa chce, aby mohla nastúpiť nová vláda, ktorá zabezpečí, aby ľudia nemuseli za zdravotnú starostlivosť platiť, "lebo tak je to správne".
Tibor Mikuš chce zabrániť privatizácii Slovenských elektrární, "ktorá by znížila vašu životnú úroveň". Ján Jasovský chce po nástupe k moci začať s budovaním diaľnic, Dušan Jarjabek zachraňovať Slovenské národné divadlo aj celú kultúru a Vilamovi Veteškovi prekáža "20 poslancov, ktorí nezastupujú stranu, za ktorú sa do parlamentu dostali". Preto je podľa neho najvyšší čas urobiť zmenu. Predseda strany a kandidát na prezidenta Vladimír Mečiar v šotoch nevystupuje.
Smer dal priestor dôchodcovi, študentovi, nezamestnanej a chorej, aby povedali, ako sa im dnes ťažko žije. Robert Fico hovorí, že jemu dali referendovú miestnosť dva kilometre od miestnosti pre prezidentské voľby, a je zvedavý, kam až zájdu vládni politici v marení referenda.
SDKÚ využila televízny čas na to, aby na čiernom pozadí bežali biela heslá ako napríklad: "Problémy, ktoré Slovensko má, sa takto riešiť nedajú." Hovorca SDKÚ Martin Maťko ešte pred začiatkom kampane hovoril, že strana nebude robiť žiadnu špeciálnu kampaň ani antikampaň.
SMK, KDH, ani KSS svoj čas na referendové televízne šoty nevyužili.
Odborári podľa svojho šéfa Ivana Saktora uverejnili 8-krát v jednom z denníkov inzerát s názvom Zachráňte Slovensko. "Do niektorých denníkov sme vkladali pohľadnice s rovnakým názvom a vydali sme 700-tisíc výtlačkov referendových novín." Tie hádzali do schránok a rozdávali na uliciach. Celá kampaň ich stála 2 milióny korún.
ROMAN KRPELAN