Výdavky zverejnili len Mikloško a Kubík

Všetci prezidentskí kandidáti svorne tvrdia, že ich výdavky na oficiálnu kampaň nepresiahnu povolené 4 milióny. Na výzvu Aliancie pre podporu fair-play, aby zverejnili, koľko minú, a z akých zdrojov je ich kamaň financovaná, odpovedali len František ...

Všetci prezidentskí kandidáti svorne tvrdia, že ich výdavky na oficiálnu kampaň nepresiahnu povolené 4 milióny. Na výzvu Aliancie pre podporu fair-play, aby zverejnili, koľko minú, a z akých zdrojov je ich kamaň financovaná, odpovedali len František Mikloško a Július Kubík.

Mikloškovi platí kampaň KDH. Tvrdí, že celkové náklady nepresiahnu 3 milióny, z toho 1,5 milióna ide na bilbordy. Zvyšok sa minie na 2 vydania volebných novín a ďalšie reklamné nosiče. Kubík sa veľmi do kampane nezapája a hradí ju zo svojho. Predpokladá, že ho nevyjde na viac ako 100-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Koľko dal na svoju prezentáciu Eduard Kukan on aj SDKÚ pred voľbami zverejniť odmietajú. Tvrdia však, že nepresiahnu zákonom stanovený limit. "Budem striktne dodržiavať zákon. Predpisuje, aby sa po skončení volebnej kampane odovzdala finančná správa, ktorá veľmi jasne ukáže, akým spôsobom sa čerpali finančné prostriedky," povedal Kukan. Do začiatku oficiálnej kampane všetko podľa slov hovorcu SDKÚ Martina Maťka platila strana. Sumu však neprezradil. Oficiálnu kampaň už platí strana aj Kukan sám.

Niektorí kandidáti označujú svoje bilbordy za prezentáciu vlastnej osoby a nezahŕňajú ich do oficiálnej kampane. "Je úplne nezmyselné deliť toto obdobie na zákonom obmedzené a zákonom neobmedzené. Takto sa veľká časť výdavkov stráca," povedala Zuzana Wienk z aliancie fair-play. Skutočné náklady navyše zahŕňajú aj peniaze na rôzne poradné tímy a akcie, čo zákon "vôbec nepostihuje". Ďalším negatívom je, že informácie o sumách a sponzoroch sa zverejňujú až po voľbách. "V tom čase sú pre voličov zbytočné, keďže prezident už bude zvolený."

SkryťVypnúť reklamu

"Kampaň to nie je len reklama - pritom tá je najmenej nebezpečná, pretože ju ľudia dlhodobo vnímajú, majú s ňou najviac skúsenosti, vedia, kto je pod ňou podpísaný," hovorí Wienk. "Nebezpečné sú skôr rôzne mediálne hry, ovplyvňovanie spravodajstva, rôzne iné, menej čitateľné marketingové a propagačné aktivity kandidátov, a na tie sa vôbec v našich zákonoch neprihliada." (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu