Všetci prezidentskí kandidáti svorne tvrdia, že ich výdavky na oficiálnu kampaň nepresiahnu povolené 4 milióny. Na výzvu Aliancie pre podporu fair-play, aby zverejnili, koľko minú, a z akých zdrojov je ich kamaň financovaná, odpovedali len František Mikloško a Július Kubík.
Mikloškovi platí kampaň KDH. Tvrdí, že celkové náklady nepresiahnu 3 milióny, z toho 1,5 milióna ide na bilbordy. Zvyšok sa minie na 2 vydania volebných novín a ďalšie reklamné nosiče. Kubík sa veľmi do kampane nezapája a hradí ju zo svojho. Predpokladá, že ho nevyjde na viac ako 100-tisíc korún.
Koľko dal na svoju prezentáciu Eduard Kukan on aj SDKÚ pred voľbami zverejniť odmietajú. Tvrdia však, že nepresiahnu zákonom stanovený limit. "Budem striktne dodržiavať zákon. Predpisuje, aby sa po skončení volebnej kampane odovzdala finančná správa, ktorá veľmi jasne ukáže, akým spôsobom sa čerpali finančné prostriedky," povedal Kukan. Do začiatku oficiálnej kampane všetko podľa slov hovorcu SDKÚ Martina Maťka platila strana. Sumu však neprezradil. Oficiálnu kampaň už platí strana aj Kukan sám.
Niektorí kandidáti označujú svoje bilbordy za prezentáciu vlastnej osoby a nezahŕňajú ich do oficiálnej kampane. "Je úplne nezmyselné deliť toto obdobie na zákonom obmedzené a zákonom neobmedzené. Takto sa veľká časť výdavkov stráca," povedala Zuzana Wienk z aliancie fair-play. Skutočné náklady navyše zahŕňajú aj peniaze na rôzne poradné tímy a akcie, čo zákon "vôbec nepostihuje". Ďalším negatívom je, že informácie o sumách a sponzoroch sa zverejňujú až po voľbách. "V tom čase sú pre voličov zbytočné, keďže prezident už bude zvolený."
"Kampaň to nie je len reklama - pritom tá je najmenej nebezpečná, pretože ju ľudia dlhodobo vnímajú, majú s ňou najviac skúsenosti, vedia, kto je pod ňou podpísaný," hovorí Wienk. "Nebezpečné sú skôr rôzne mediálne hry, ovplyvňovanie spravodajstva, rôzne iné, menej čitateľné marketingové a propagačné aktivity kandidátov, a na tie sa vôbec v našich zákonoch neprihliada." (hr)