a zverejniť ho v plnom znení.
Vážený pán Marian Urban,
na Slovensku sa nenakrúcajú takmer žiadne celovečerné hrané filmy domácej produkcie. Podľa názoru verejnosti je to dôsledkom zlej finančnej situácie v kultúre. Mnohí odborníci sa snažia reformou verejných financií nájsť z tohto položenia východisko. S režisérom Olegom Harenčárom ste spolupracovali na filme Pokrvné vzťahy, ktorý je pred posledným strihom. Všetci, ktorí sme podpísaní pod týmto otvoreným listom, sme videli pracovnú verziu filmu a považujeme ho za prínos do slovenskej kinematografie. Nechápeme, prečo bránite jeho dokončeniu, hoci ste sa zaviazali tak urobiť.
Ako sme sa dozvedeli na tlačovej besede k pracovnému premietaniu, dňa 20. februára 2004 ste s režisérom, spoluautorom scenára a spoluproducentom Olegom Harenčárom napriek nezhodám (budú riešené bežným právnym postupom a my týmto listom k nim nezaujímame žiadne stanovisko) podpísali právny dokument, ktorým ste sa zaviazali dodať negatív filmu do 5. marca 2004 na konečné spracovanie. Vyzývame vás, aby ste dodržali slovo, právny stav vecí, prestali negatív blokovať a brániť tým uvedeniu filmu do kín. Verejné prostriedky, ktoré ste dostali z fondov Ministerstva kultúry SR a z verejnoprávnej televízie, vás na to morálne zaväzujú. Sú to peniaze občanov Slovenskej republiky, z ich daní a oni majú právo vidieť film, na ktorý boli použité.
Apelujeme na vás, aby ste dodržali slovo. Inak si minimálne my podpísaní začneme myslieť, že zlý stav slovenskej kinematografie nie je len vecou nedostatku financií.
Ladislav Snopko, Ernest Húska, Igor Vrabec, Mário Homolka, Peter Lipa, Klotilda Kováčová, Jozef Novan, Zuzana Bartošová, Jana Uhliariková, Zuzana Homolová, Bohumír Bobocký, Ján Ďuriš, Martin Šulík.