Nový trend - "nie som štíhla a je to normálne." FOTO - TASR/AP
"Ozajstné ženy" namiesto superštíhlych modeliek budú nabudúce propagovať spodnú bielizeň pre spoločnosť Dove Firming. Tá sa k tomuto kroku rozhodla potom, čo v prieskume dve tretiny opýtaných žien vyjadrili nespokojnosť s vlastnou postavou a nedostatok sebadôvery, ktoré pri pohľade na vychudnuté a často digitálne upravované telá modeliek cítia, píše spravodajský server Ananova.
Tri štvrtiny žien by podľa prieskumu chceli v reklamách vidieť realistickejšie vyzerajúce modelky. Napríklad tridsaťštyriročná herečka Renée Zellwegerová sa ženám omnoho viac zahovára v úlohe zaoblenej Bridget Jonesovej než ako drasticky zoštíhlená. A ako najmenej zdravý vzor postavy sa tak muži, ako aj ženy v prieskume zhodli na dvadsaťdeväťročnej Victorii Beckkamovej, manželke futbalistu Davida Beckhama.
"Ženy sú stále bombardované obrázkami často nerealistickej a nedosiahnuteľnej dokonalosti," hovorí britská psychologička Linda Papadopolousová. "Keď dievča v zrkadle nevyzerá ako modelka na titulnej strane časopisu alebo v televízii, potom nie je nič prekvapujúce, že to naruší jej sebadôveru."
(čtk)