Táto myšlienka vznikla pri rozhovoroch so ženami, ktoré vyrábajú pekné a kvalitné veci, ale nedarí sa im predaj. Zhodli sa na tom, že by im veľmi konkrétne pomohol obchodík v Bratislave, aby sa malovýrobkyne z oblastí ako Veľký Krtíš, Rimavská Sobota, Dolný Kubín, dostali do oblasti, kde je vyššia kúpyschopnosť obyvateľov aj turisti.
Plánovaný obchod bude predávať zrejme prevažne ručne robené darčeky pre turistov, ale aj domácich - sviečky, keramiku, ozdoby a drobnosti z prírodných materiálov, aj zo skla. Výrobkyne, ktoré by chceli v tomto obchode predávať nemusia byť klientkami programu nadácie, budú však musieť spĺňať isté kvalitatívne, etické, ale aj iné kritériá: napríklad vlastniť živnostenský list.
Pomocou klientkam bude už samotný fakt, že budú mať možnosť ponúkať svoj tovar na zaujímavom frekventovanom mieste, kde by si sami nájom nedokázali zaplatiť. "Mala by to byť pre ne pomoc, ale nemôže to byť ich hlavné alebo dokonca jediné odbytisko," vysvetľuje Gabriela Dunajčíková. "Odbyt nebude v takom objeme, aby im to stačilo utiahnuť podnik."
Ďalšou pomocou a zviditeľnením pre začínajúce podnikateľky sú predajné akcie v supermarketoch. "Pred Vianocami sme pripravili akciu v spoluopráci s Polusom a ďalšiu bdueme robiť pred Veľkou nocou," hovorí Dunajčíková. Tam si môžu začínajúce podnikateľky otestovať, či je o ich výrobky záujem. Či sa dokážu presadiť.
"A pracujeme aj na vytvorení samostatnej obchodnej značky, ktorá by zastrešila tieto výrobky," hovorí o ďalších plánoch Gabriela Dunajčíková. "Aby sa vedelo, že toto sú kvalitné výrobky a keď, že si ich kúpite, pomôžete rozvíjať drobné podnikanie na Slovensku."
Autor: gal