Vláda sa totiž kvôli výstavbe automobilky KIA v Žiline zaviazala, že do roku 2006 dokončí diaľnicu z Bratislavy. Chýba 42 kilometrov vo veľmi ťažkom teréne, kde bude treba množstvo mostov, viadukt cez Považskú Bystricu.
"Finančné hľadisko vyzerá sľubne," povedal odborníkom Prokopovič.
Problém môže byť s majetkoprávnym vysporiadaním pozemkov, cez ktoré má diaľnica prechádzať. Dovtedy nemôžu nastúpiť ani projektanti. "To je veľmi riziková časť, ktorá môže spomaliť stavanie diaľnice," povedal minister, podľa ktorého sa v roku 2006 výstavba nezastaví v Žiline, ale bude pokračovať ďalej na východ.
Šéf Dopravoprojektu Dušan Šamudovský na seminári hovoril, že termín 2006 je na hrane. "Teoreticky sa to dá stihnúť. Harmonogramy sú postavené na ideálny stav - rýchle rozhodnutia úradov a rýchle vysporiadanie sa s vlastníkmi pozemkov. Podľa mňa nebude rozhodovať napríklad mesačný sklz, alebo keď niektorá časť diaľnice bude v polovičnom profile. Druhý profil by sa dobudoval v roku 2007, z toho by som nerobil tragédiu," povedal Šamudovský.
Po skončení diskusie v zasadačke Slovenskej správy ciest niektorí odborníci debatovali v hlúčikoch. "Nie je šanca stihnúť to, v Považskej Bystrici bude skoro päťkilometrový viadukt, to jednoducho nestihnú," hovoril jeden z diskutujúcich, ďalší mu oponoval.
Šéf Slovenskej správy ciest Dušan Faktor: "Je to smelý cieľ, ale podľa mňa reálny. Termín bude rozpočítaný na dni a počíta sa s optimistickým variantom." Urýchlená výstavba do Žiliny podľa Faktora nespomalí stavbu iných úsekov. "Na výstavbu diaľnice do Žiliny nebude presunutá ani koruna z iných plánovaných úsekov." (rf)