Tiesňové číslo 112 má osem stredísk v krajských mestách a funguje 24 hodín denne. Naďalej ostávajú v platnosti aj osobitné linky 150, 155,158, na ktoré sme boli zvyknutí. Volanie na číslo 112 má tú výhodu, že nemusíme volať všetky zložky osobitne a trikrát vysvetľovať, čo sa stalo. Operátor je pripravený na zvládnutie telefonujúceho a od začiatku hovoru kladie niekoľko podstatných otázok. Na dlhé reči zvyčajne nie je čas, a preto nebude na škodu, ak si motoristi osvoja správny postup pri volaní na linku 112 pri autonehode.
Ako volať
* povieme svoje meno,
* miesto nehody,
* oznámime, o akú autonehodu ide,
* či sú zranené, alebo usmrtené osoby,
* o aké autá dopravnej nehody ide (nákladné, osobné alebo cisternové prepravujúce nebezpečné látky),
ak nevieme presne identifikovať miesto nehody, operátor koordinačného strediska od nás zistí:
* z akého mesta sme odišli,
* ktorým smerom,
* ako dlho sme išli (ktorú obec sme prešli ako poslednú),
* akou rýchlosťou,
* prípadne môžeme opísať, čo okolo seba vidíme - záchytný bod (motorest, most, viadukt a pod.).
Po privolaní pomoci na číslo 112 je dobré zostať na mieste až do príchodu záchranárov.
Za zneužitie linky sa platí
Koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému sídli v Banskej Bystrici. Operátori za jeden deň prijmú okolo 2400 telefonátov, z ktorých je približne 2 - 4 % oprávnených hovorov. Zvyšok pripadá na falošné či pomýlené volania a neopodstatnené hovory.
Za jednu hodinu pripadne na jedného operátora štvorčlenného tímu približne 1 oprávnený hovor a 24 zneužití linky.
Pri každom zneužití musí operátor vyzvať volajúceho, aby ukončil hovor, zapísať číslo. Vo februári tohto roku prijalo koordinačné stredisko v Banskej Bystrici celkovo 68 275 hovorov. Z toho bolo oprávnených len 788. Za zneužitie čísla 112 hrozí pokuta do výšky 50 000 Sk.