* Zastúpenie jednej firmy - vzniká, keď sa firma rozhodne realizovať európsku stratégiu a budovať aktivity na európskej úrovni samostatne. Je finančne najnáročnejšie, keďže okrem nákladov spojených s prenájmom priestorov treba financovať aj náklady spojené s pobytom zamestnancov v Bruseli.
* Zastúpenie skupiny firiem - vzniká, keď sa skupina firiem, ktoré majú spoločné ekonomické, resp. politické záujmy alebo zemepisnú polohu, rozhodne spoločne vybudovať zastúpenie a podelia si náklady.
* Zastúpenie prostredníctvom špecializovanej konzultačnej spoločnosti - vzniká, keď sa firma rozhodne uzavrieť exkluzívnu zmluvu s konzultačnou spoločnosťou o zastupovaní jej záujmov na európskej úrovni.
* Zastúpenie národného združenia - vytvárajú ho združenia, asociácie alebo únie samospráv z jednotlivých krajín. Tieto typy zastúpení sa zameriavajú viac na legislatívny proces ako na reprezentovanie záujmov jednotlivých členov.
* Širokospektrálne zastúpenie - jeho vznik iniciuje národná vláda a poskytuje priestory a služby pre zástupcov komerčného a neziskového sektora. Tieto zastúpenia združujú univerzity, obchodné komory, cestovné kancelárie, regionálne rozvojové agentúry, ale aj komerčné spoločnosti, ktoré majú sídlo v danom regióne a chcú rozšíriť svoje európske aktivity.