Kurz sebaobrany zákazníka, aj psychológia spotrebiteľa

"Majú ľudia na celom svete rovnaké požiadavky? Prečo používane šampón ABC, keď ten BCD je úplne rovnaký a ešte k tomu lacnejší? Akú rolu hrá cena výrobku pri našom rozhodovaní?"

To sú otázky, ktoré si kladie hneď v úvode knižky Psychologie spotřebitele - Jak zákazníci nakupují, je autorka Jitka Vysekalová. Táto kniha z dielne vydavateľstva Grada sa zamýšľa nad naším zákazníckym "ja", pretože je to naša celoživotná rola - ako hovorí autorka "sprevádza nás od plienok až po hrob".

Dozviete sa ako nakupujú typy osobností, ako sa líšia naše nákupy podľa náležitosti k určitej spoločenskej, kultúrnej, alebo sociálnej skupine, čo pre nás znamenajú značky svetoznáme aj tie, od ktorých očakávame kvalitu za „slušnú“ cenu. Kedy a prečo sa dáme oklamať, alebo presvedčiť, že nutne potrebujeme nepotrebné veci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Možno o sebe zistíte mnoho vecí, ktoré ste nepredpokladali, možno si iba potvrdíte, že sa až pridobre poznáte a možno vás prekvapí napríklad informácia, že veľkú rolu pri nakupovaní hrá rodina. Podľa Jitky Vysekalovej nielen deti majú významný vplyv na nákupné rozhodovanie svojich rodičov – domnelé želanie partnera sa podľa výskumov dostalo na druhú priečku dôležitosti. Hneď za cenu.
Publikáciu Jitky Vysekalovej využijú zrejme manažéri a špecialisti, ktorí sa zaoberajú správaním zákazníkov profesionálne, môže byť však zaujímavá aj pre laikov, ktorí sa iba chcú zorientovať vo vlastnej roli spotrebiteľa. Pre nich je určená kapitolka s názvom „malý kurz sebaobrany spoterbiteľa“.

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 338
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 877
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 5 019
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 151
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 916
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 801
  7. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 171
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 816
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu