To sú otázky, ktoré si kladie hneď v úvode knižky Psychologie spotřebitele - Jak zákazníci nakupují, je autorka Jitka Vysekalová. Táto kniha z dielne vydavateľstva Grada sa zamýšľa nad naším zákazníckym "ja", pretože je to naša celoživotná rola - ako hovorí autorka "sprevádza nás od plienok až po hrob".
Dozviete sa ako nakupujú typy osobností, ako sa líšia naše nákupy podľa náležitosti k určitej spoločenskej, kultúrnej, alebo sociálnej skupine, čo pre nás znamenajú značky svetoznáme aj tie, od ktorých očakávame kvalitu za „slušnú“ cenu. Kedy a prečo sa dáme oklamať, alebo presvedčiť, že nutne potrebujeme nepotrebné veci.
Možno o sebe zistíte mnoho vecí, ktoré ste nepredpokladali, možno si iba potvrdíte, že sa až pridobre poznáte a možno vás prekvapí napríklad informácia, že veľkú rolu pri nakupovaní hrá rodina. Podľa Jitky Vysekalovej nielen deti majú významný vplyv na nákupné rozhodovanie svojich rodičov – domnelé želanie partnera sa podľa výskumov dostalo na druhú priečku dôležitosti. Hneď za cenu.
Publikáciu Jitky Vysekalovej využijú zrejme manažéri a špecialisti, ktorí sa zaoberajú správaním zákazníkov profesionálne, môže byť však zaujímavá aj pre laikov, ktorí sa iba chcú zorientovať vo vlastnej roli spotrebiteľa. Pre nich je určená kapitolka s názvom „malý kurz sebaobrany spoterbiteľa“.
Autor: gal