Pod kampaňou zákon rozumie činnosť kandidátov, politických strán a hnutí, prípadne ďalších subjektov v prospech voľby kandidáta, a to vrátane inzercie alebo reklamy v rozhlasovom a televíznom vysielaní, hromadných informačných prostriedkoch, na veľkoplošných nosičoch, plagátoch či iných nosičoch informácií.
Mnohí kandidáti rozvešali svoje bilbordy dávno pred termínom, na čo upozornila aj Ústredná volebná komisia.
Slovenská televízia sa rozhodla vysielať len rozhovory s kandidátmi. Môžu si vybrať 6 z 10 ponúkaných otázok, a tak sa vyhnúť tým najnepríjemnejším. Okrúhle stoly riaditeľ Richard Rybníček odmietol vysielať, vraj sú technicky náročné. Mnohí kandidáti i členovia Rady STV ich však považujú za oveľa atraktívnejšie a efektívnejšie. Polhodinové rozhovory bude STV vysielať na druhom programe o 19.55 a v repríze o 9.15 hod.
Markíza dá priestor na prezentáciu najmä ôsmim "najnádejnejším" kandidátom podľa čerstvých volebných preferencií. Diváci ich uvidia po štyroch v dvoch reláciách Sito. Prezidentskí kandidáti s nižšími preferenciami budú môcť využiť rovnako dlhý čas vo vysielaní televízie Markíza, ale v iných reláciách, povedala hovorkyňa Ivana Semjanová.
Slovenský rozhlas bude vysielať v pracovných dňoch predpoludním okrúhle stoly, poradie a súperov určil žreb. Medzičasom zo zostavy vypadol Ľubo Roman z ANO, ktorý sa kandidatúry vzdal, a Július Kubík si čas za stolmi nenárokoval. "Čas, ktorí si kandidáti nenárokovali, vyplní hudba," hovorí programový riaditeľ SRo Vladimír Puchala.
SRo bude vysielať aj reklamné šoty jednotlivých kandidátov, okrem Stanislava Bernáta, Kubíka a Františka Mikloška, ktorí si tento čas nenárokovali. Jozef Šesták si zaplatil šoty len v rannom bloku.
Predvolebné šoty plánujú vysielať aj Markíza a TA 3. V rádiu Twist tento priestor využil len jeden kandidát - Martin Bútora.
V TA3 si šoty zatiaľ objednal len Vladimír Mečiar, s ďalšími kandidátmi televízia rokuje. Podľa cenníka TA3 30-minútový šot vyjde na 3500 až 18-tisíc korún podľa vysielacieho času.
Markíza vyčlení na kampaň 18 špeciálnych reklamných blokov. Denne budú dva, jeden pred Televíznymi novinami o 18.53 a druhý o 16.55. Cena 30-sekundového šotu je popoludní približne 101-tisíc korún (vrátane DPH), večer 167-tisíc. (hr)
Okrúhle stoly, vždy predpoludním od 10.00 - 12.00 hod.
Dátum | Kandidáti | |
Piatok | 19. 3. | Šesták, Kalman (Roman sa vzdal, Kubík si nenárokoval čas) |
Utorok | 23. 3. | Mečiar, Schuster, Králik, Bútora |
Štvrtok | 25. 3. | Mikloško, Bernát, Gašparovič, Kukan |
Piatok | 26. 3. | Schuster, Šesták, Bernát, Mečiar |
Utorok | 30. 3. | Kalman, Gašparovič, Králik (Kubík si nenárokoval čas) |
Streda | 31. 3. | Kukan, Bútora, Mikloško (Roman sa vzdal kandidatúry) |