Po veľkých prípravách sľubovali tímy Williams a McLaren, že sa v novej sezóne definitívne chystajú zosadiť M. Schumachera z trónu, avšak úvodné preteky majstrovstiev sveta v Melbourne svedčia skôr o opaku. Dvojnásobné víťazstvo jazdcov Ferrari Michaela Schumachera pred Rubensom Barrichellom na Veľkej cene Austrálie pripomínajú začiatok ročníka v histórii F1, keď piloti tímu z Maranella vyhrali 15 zo 17 veľkých cien, Schumi mal istý titul už uprostred leta a nakoniec triumfoval s rekordnými 144 bodmi pred svojím tímovým kolegom Barrichellom, pričom Ferrari si v Pohári konštruktérov pripísalo 221 bodov - toľko, čo všetky ostatné tímy dokopy.
Na nové pravidlo s jedným motorom za celý víkend, keď namiesto doterajších 400 km v pretekoch musí agregát vydržať za tri dni dvojnásobok, doplatil najviac vicemajster sveta Kimi Räikkönen z Fínska - po nepresvedčivých výkonoch v tréningu a v kvalifikácii vypadol v nedeľu pre poruchu motora už v 10. kole z desiateho miesta. Jeho tímový kolega David Coulthard získal za 8. miesto iba bod, ani jazdci na williamsoch Ralf Schumacher s Juanom Pablom Montoyom nedosiahli na stupeň víťazov, a tak jediný pilot, čo ako-tak stačil ferraristom, bol mladý Španiel Fernando Alonso na renaulte. Francúzsky tím už v príprave zaujal novým modelom auta R24, Alonso si po premiérovom víťazstve na vlaňajšej VC Maďarska získal povesť budúceho majstra sveta.
Ferrari ako jediný zo špičkových tímov jazdí na pneumatikách Bridgestone, v Austrálii ich dokonale zladili s vozidlom F 2004. Podľa nových pravidiel už v autách nemohli používať štartovaciu automatiku, a práve M. Schumacher s Barrichellom vyrazili z najvýhodnejších pozícií do pretekov priam ideálne. Rýchlo sa súperom stratili z dohľadu. Len štyria súperi - Alonso, R. Schumacher, Montoya, Button - sa môžu pochváliť, že ich "červení" nepredbehli o celé kolo.
V horúčave pri rovníku na najbližšej VC Malajzie by o dva týždne pre prenasledovateľov M. Schumachera mali hovoriť pneumatiky Michelin - vlani vyhral na okruhu v Sepangu Räikkönen na mclarene a rok predtým R. Schumacher na williamse. U konkurencie Ferrari musel po Austrálii nastať veľký poplach, aby sa ročník 2004 nezmenil na nudu spred dvoch rokov. Do konca sezóny s rekordným počtom 18 veľkých cien je ešte ďaleko. (on)