Opavia-LU ustúpila slovenskej Horalke

BRATISLAVA - Český výrobca Horaliek Opavia-LU zmení obal svojich napolitánok, pre ktorý ju žalovala slovenská firma I.D.C. Holding. Ústup v konkurenčnom súboji ohlásila včera a súčasne začala so zmenou obalov.

Slovenský výrobca I.D.C. Holding napriek tomu svoju žalobu za nečestnú súťaž nestiahne. "Žalobu nestiahneme. Súd musí vyriešiť, na čej strane bola naozaj chyba. Terajšia zmena obalu zo strany Opavie je len poľahčujúcou okolnosťou," povedal generálny riaditeľ I.D.C. Pavol Kovačič. I.D.C. bude od súdu žiadať, aby uznal jej nárok na náhradu ekonomických škôd, ktoré jej vznikli rozhodnutím Opavie predávať od jesene minulého roka svoje Horalky v podobnom obale ako slovenské.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Zmena obalov je len jednou časťou širšej dohody, o ktorú sme sa s Opaviou snažili. Táto dohoda zatiaľ ako celok nebola potvrdená. Ide nám o škodu, čo nám napodobnenými obalmi bola spôsobená. Budeme si ju vymáhať," dodal Kovačič.

SkryťVypnúť reklamu

Spor vznikol po tom, čo Opavia začala Horalky baliť do obalu, ktorý I.D.C. považovala za príliš podobný svojmu. Ochrannú značku Horalky pritom vlastnia obe spoločnosti. Podľa I.D.C. chcel český konkurent zneužiť popularitu slovenskej Horalky. Zástupcov I.D.C. presvedčilo o nečestných zámeroch Opavie aj to, že na spornom obale prestali používať svoju vlastnú ochrannú známku Opavia. Tá je inak stabilnou súčasťou výrobkov Opavia.

Horalky majú na slovenskom trhu máčaných oblátok dominantný podiel. Podľa I.D.C. sú tri až štyri predané napolitánky tohto druhu práve Horalky. Ročný objem predaja dosahuje 300 až 400 miliónov korún.

(sita, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 694
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 485
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 485
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 473
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 525
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 005
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu