Slovenský výrobca I.D.C. Holding napriek tomu svoju žalobu za nečestnú súťaž nestiahne. "Žalobu nestiahneme. Súd musí vyriešiť, na čej strane bola naozaj chyba. Terajšia zmena obalu zo strany Opavie je len poľahčujúcou okolnosťou," povedal generálny riaditeľ I.D.C. Pavol Kovačič. I.D.C. bude od súdu žiadať, aby uznal jej nárok na náhradu ekonomických škôd, ktoré jej vznikli rozhodnutím Opavie predávať od jesene minulého roka svoje Horalky v podobnom obale ako slovenské.
"Zmena obalov je len jednou časťou širšej dohody, o ktorú sme sa s Opaviou snažili. Táto dohoda zatiaľ ako celok nebola potvrdená. Ide nám o škodu, čo nám napodobnenými obalmi bola spôsobená. Budeme si ju vymáhať," dodal Kovačič.
Spor vznikol po tom, čo Opavia začala Horalky baliť do obalu, ktorý I.D.C. považovala za príliš podobný svojmu. Ochrannú značku Horalky pritom vlastnia obe spoločnosti. Podľa I.D.C. chcel český konkurent zneužiť popularitu slovenskej Horalky. Zástupcov I.D.C. presvedčilo o nečestných zámeroch Opavie aj to, že na spornom obale prestali používať svoju vlastnú ochrannú známku Opavia. Tá je inak stabilnou súčasťou výrobkov Opavia.
Horalky majú na slovenskom trhu máčaných oblátok dominantný podiel. Podľa I.D.C. sú tri až štyri predané napolitánky tohto druhu práve Horalky. Ročný objem predaja dosahuje 300 až 400 miliónov korún.
(sita, r)