To, že banka nemá problémy, tvrdí aj Národná banka Slovenska a poradenská a audítorská spoločnosť Arthur Andersen Slovensko, ktorá vykonáva audit hospodárenia banky.
Šírenie „absolútne nepravdivých a vymyslených fám“, ako hovorí Uličný, zneistilo klientov banky. Niektorí z nich si preto vybrali svoje vklady. Rady v pobočkách a pred bankomatmi Tatra banky sa počas posledných dní predĺžili. Banka sa však výberom nebráni a tvrdí, že ani zvýšené rušenie účtov nemôže ohroziť jej likviditu.
Tatra banka podala podnet na trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za poškodzovanie dobrého mena a šírenie poplašnej správy. „Vzhľadom na mimoriadnu vážnosť tohto konania sme sa rozhodli vypísať odmenu vo výške päť miliónov korún tomu, kto nám poskytne informácie vedúce k odhaleniu pôvodcov tejto diskreditačnej kampane,“ povedal Uličný.
Ako sa šíria fámy
V prípade Tatra banky pôvodca alebo pôvodcovia kampane začali šíriť informácie o problémoch v banke prostredníctvom elektronickej pošty a krátkych textových správ (SMS) prostredníctvom mobilných telefónov. Pisatelia správ pritom vyzvali adresátov, aby správu poslali ďalej.
Ak by napríklad pôvodca poslal sto správ, pričom adresáti by ju v poslali priemere trom známym, v priebehu týždňa by sa o tom takto dozvedelo skoro 220-tisíc ľudí. Okrem toho sa správa k mnohým dostala aj prostredníctvom telefonátu známeho, pri obede na pracovisku alebo cestou v autobuse. (gk)