Kampaňou sa podľa zákona rozumie činnosť kandidátov, politických strán a hnutí, prípadne ďalších subjektov, v prospech voľby kandidáta, a to vrátane inzercie alebo reklamy prostredníctvom rozhlasového a televízneho vysielania, hromadných informačných prostriedkov, veľkoplošných nosičov, plagátov a iných nosičov informácií.
Hoci zákon povoľuje kampaň len 15 dní pred prezidentskými voľbami, podľa Zuzany Wienk z Aliancie pre fair-play je jeho porušovanie nepostihnuteľné. „Zákon je deravý a nedokonalý," hovorí. „Za porušenie tejto povinnosti nestanovuje vôbec žiadne sankcie a neurčuje vôbec žiaden orgán, ktorý by sa tým mohol zaoberať."
Zákon povoľuje kandidátom minúť počas oficiálnej kampane 4 milióny korún. S výdavkami okrem tohto obdobia zákon vôbec neráta, čo tiež nie je podľa Wienk v poriadku. Ustanovenie o kontrole výdavkov je prevzaté zo zákona o parlamentných voľbách, kde je mechanizmus kontroly absolútne formálny. „Ministerstvo financií nemá vôbec žiadne kompetencie skúmať, koľko skutočne strany minuli."
„Hoci prezident má byť nadstraníckou osobou, zákon umožňuje, aby kampaň hradila politická strana," upozorňuje Wienk. (hr)