Najviac zatiaľ ponúka Eduard Kukan. V SMS hre je ako výhra jazykový kurz a počítač. Súťažiaci majú z 10 Kukanových charakteristík vybrať tri správne. V ponuke odpovedí na otázku: „Prečo by ste volili Kukana?" sú vedľa fotografie vážne sa tváriaceho kandidáta aj takéto možnosti: lebo sa zaslúžil o zjednotenie Rímskej ríše, lebo pozná problémy štiepenia atómov, lebo úspešne reprezentuje Slovensko v ľadovom hokeji, lebo vie presadiť stromčeky v záhrade, alebo aj to, že je „osobnosť formátu A 4".
Žrebovanie, na ktorom sa zúčastní aj Kukan, bude na začiatku oficiálnej kampane. V pravidlách súťaže je okrem iného veta: „Zapojením sa do hry účastníci súhlasia s príjmom ďalších informačných SMS."
50-tisíc korún od Františka Mikloška môže získať ten, kto správne odpovie na otázku „Ktorú postavu si Ferko najviac váži?". Pravidlá súťaže prináša obal CD s názvom „Dobrý deň, Slovensko", na ktorom je rozhovor Mikloška s redaktormi týždenníka Domino fórum. V rozhovore je „ukrytá" aj správna odpoveď. Meno výhercu má zverejniť Domino fórum.
Ľubo Roman súťaž o peniaze odštartoval v piatok. 10-tisíc korún dostane jeden z tých, čo mu pošlú návrh, čo by radi zmenili vo svojom regióne, čo by podnikli, aby sa rozvíjal a prosperoval, alebo na čo sú vo svojom regióne hrdí.
Súťaže pred voľbami nie sú u nás novinkou. SDKÚ pred parlamentnými voľbami zorganizovala súťaž o dvojtýždňový jazykový kurz na Malte, či osobný počítač. Cestu okolo sveta ponúkala ANO. Študentskú súťaž o kreslo v parlamente mal Smer - tak sa stali poslancami Edita Angyalová a Róbert Madej.
Kampaň o myšlienkach a názoroch sa mení na reklamu podobnú reklame na hrnce, či nový šampón. „Čím menej obsahu je v kampani, tým viac je svojou podstatou populistická," komentoval parlamentné voľby český politológ Jiří Pehe.
Nie na všetkých voličov imidžová kampaň platí. Vyhovuje skôr mladým ľuďom, študentom, kým strednú a staršiu generáciu skôr poburuje.
Za najprijateľnejšie prostriedky volebnej kampane ľudia na Slovensku považujú „tradičné formy", pri ktorých si môžu vybrať, ako predvolebné mítingy, okrúhle diskusné stoly a šoty v televízii, vyplynulo z prieskumu Inštitútu pre verejnú mienku z roku 2002.
Medzi menej prijateľné formy kampane, ktoré skôr ľuďom prekážajú, patrí vstupovanie do ich súkromia, a to od osobnej návštevy politikov, agitácie priamo na pracovisku, cez vhadzovanie propagačných materiálov, až po posielanie SMS.