Zhovárať sa so spolupracovníkmi a dokonca s podriadenými – to sa neinformovanému človeku môže zdať ako jednoduchá vec. Ale autor knižky hneď v úvode upozorňuje: nemýľte sa, nemusí to byť vždy ľahké. Vedúci pracovník musí v rozhovore nielen jasne vymedziť úlohy, ktorých splnenie od podriadeného očakáva, ale zároveň je zodpovedný za atmosféru rozhovoru a za jeho férový priebeh. “Dobrí pracovníci očakávajú, že s nimi budete pravidelne hovoriť o ich úlohách a výkonoch, prednostiach aj slabinách a tiež o ich ďalšom profesionálnom rozvoji,“ hovorí Wolfgang Mentzel a dodáva. „A existujú aj menej príjemné príčiny na rozhovor – nesprávane správanie, nedorozumenia a dokonca aj ťažké konflikty.“
Podtitul publikácie Jak v rozhovorech hodnotit, povzbuzovat a usměrňovat své podřízené napovedá, že rozhovor vedúceho pracovníka s jeho podriadenými je v podstate aj jeho pracovným nástrojom, pretože stanovuje ciele a spoluvytvára pracovnú atmosféru. Knižka obsahuje praktické rady pre všetky fázy rozhovoru. Dozviete sa v nej, ako by sa ste mali dopracovať k aktívnemu počúvaniu človeka, s ktorým sa zhovárate, naučíte sa ako klásť otázky ako zaobchádzať s námietkami aj ako sa vyhnúť najčastejším chybám a dostanete mnoho ďalších užitočných tipov. A navyše pri čítaní tejto publikácie určite zistíte, že to, čo ste sa z nej naučili, môžete uplatniť aj v súkromnom živote.
Autor: gal