„Občania sa najčastejšie sťažujú, že na sťažnosti na Európsku komisiu a iné inšitúcie nedostali odpoveď alebo že odpoveď bola neuspokojivá. Neúspešní uchádzači o pracovné miesta v európskych inštitúciách sa sťažujú, že sa nedozvedeli dôvody svojho neúspechu v konkurze. Občania sa tiež sťažujú na nedostatočný prístup k rôznym dokumentom," povedal včera európsky ombudsman Nikiforos Diamandouros, ktorý bol dva dni na návšteve v Bratislave.
Ombudsman môže upozorňovať Európsku komisiu, parlament a ďalšie inštitúcie únie na nedostatky a žiadať nápravu. Môže tiež navrhnúť vyrovnanie, ak úrady sťažovateľa poškodili.
Zo Slovenska zatiaľ európsky ombudsman sťažnosť nedostal, naši občania však už dnes môžu faxom, mailom alebo poštou v slovenčine posielať jeho úradu sťažnosti na prácu euroúradov.
Z obyvateľov Európskej únie sa najčastejšie na ombudsmana obracajú Fíni, kde inštitút ochrancu práv občanov funguje už od roku 1919. (mar)