Zákon hovorí, že kampaň sa začína 15 dní pred voľbami, posledných 48 hodín pred nimi je moratórium. Vedenie kampane mimo tohto času „je zakázané".
SRo a STV majú vyčleniť na kampaň najviac po jednej hodine vysielacieho času na kandidáta, najviac však 10 hodín tak, aby určením času vysielania nebol žiaden z kandidátov znevýhodnený. Kampaň musí byť zreteľne oddelená od ostatného vysielania. Ak si kandidát do piatich dní neuplatní vysielací čas, jeho nárok na kampaň v STV a SRo zaniká.
Do kampane sa môžu zapojiť aj súkromné médiá, ktoré majú rovnaké podmienky, s tým rozdielom, že kým úhrady za telekomunikačné služby vo verejnoprávnych médiách prepláca štát, v súkromných ich platia jednotliví kandidáti alebo politické strany.
Držitelia licencií musia zabezpečiť pre všetkých kandidátov rovnaké podmienky na nákup vysielacieho času a rovnaké cenové a platobné podmienky.
Vysielatelia zabezpečia zreteľné označenie a oddelenie tohto vysielania od ostatných relácií odvysielaním oznamu pre verejnosť, že ide o platenú politickú reklamu.
Na kampaň je zakázané používať čas v médiách vyhradený reklame. Vysielanie spravodajských a publicistických relácií sa za kampaň nepovažuje, musia sa však pri ňom dodržiavať princípy objektívnosti, nestrannosti a vyváženosti.
Prieskumy verejnej mienky možno uverejniť najneskôr tri dni pred dňom konania voľby. Počas hlasovania je zakázané uverejňovať prieskumy.
Ak sa koná druhé kolo voľby, kampaň sa začína vyhlásením výsledkov prvého kola voľby a končí sa 48 hodín pred konaním druhého kola. Vysielací čas, ktorý môžu vyčleniť na kampaň médiá, sú 2 hodiny. (hr)
Kampaň pred referendom môže byť len vo verejnoprávnom rozhlase a televízii
V deň volieb prezidenta sa bude konať aj referendum o skrátení volebného obdobia, rozhodol tak prezident Schuster. Referendová kampaň sa začína 12 dní a končí sa 48 hodín pred konaním referenda.
SRo a STV vyčlenia na kampaň po 10 hodín vysielacieho času, ktorý rozdelia medzi jednotlivé politické strany a politické hnutia zastúpené v parlamente. Nárok na vysielací čas sa musí uplatniť aspoň 3 dni pred začiatkom kampane pred referendom. Súkromné médiá sa do referendovej kampane mimo spravodajstva zapojiť nemôžu.
STV vyžrebuje konkrétne vysielacie časy šotov jednotlivých strán. Strany si šoty musia dať vyrobiť za vlastné. Slovenský rozhlas na otázky súvisiace s prezidentskými voľbami a referendom neodpovedal.