Agitovať už môžu aj v súkromných médiách

Zákon hovorí, že kampaň sa začína 15 dní pred voľbami, posledných 48 hodín pred nimi je moratórium. Vedenie kampane mimo tohto času „je zakázané".

Zákon hovorí, že kampaň sa začína 15 dní pred voľbami, posledných 48 hodín pred nimi je moratórium. Vedenie kampane mimo tohto času „je zakázané".

SRo a STV majú vyčleniť na kampaň najviac po jednej hodine vysielacieho času na kandidáta, najviac však 10 hodín tak, aby určením času vysielania nebol žiaden z kandidátov znevýhodnený. Kampaň musí byť zreteľne oddelená od ostatného vysielania. Ak si kandidát do piatich dní neuplatní vysielací čas, jeho nárok na kampaň v STV a SRo zaniká.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do kampane sa môžu zapojiť aj súkromné médiá, ktoré majú rovnaké podmienky, s tým rozdielom, že kým úhrady za telekomunikačné služby vo verejnoprávnych médiách prepláca štát, v súkromných ich platia jednotliví kandidáti alebo politické strany.

SkryťVypnúť reklamu

Držitelia licencií musia zabezpečiť pre všetkých kandidátov rovnaké podmienky na nákup vysielacieho času a rovnaké cenové a platobné podmienky.

Vysielatelia zabezpečia zreteľné označenie a oddelenie tohto vysielania od ostatných relácií odvysielaním oznamu pre verejnosť, že ide o platenú politickú reklamu.

Na kampaň je zakázané používať čas v médiách vyhradený reklame. Vysielanie spravodajských a publicistických relácií sa za kampaň nepovažuje, musia sa však pri ňom dodržiavať princípy objektívnosti, nestrannosti a vyváženosti.

Prieskumy verejnej mienky možno uverejniť najneskôr tri dni pred dňom konania voľby. Počas hlasovania je zakázané uverejňovať prieskumy.

Ak sa koná druhé kolo voľby, kampaň sa začína vyhlásením výsledkov prvého kola voľby a končí sa 48 hodín pred konaním druhého kola. Vysielací čas, ktorý môžu vyčleniť na kampaň médiá, sú 2 hodiny. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň pred referendom môže byť len vo verejnoprávnom rozhlase a televízii

V deň volieb prezidenta sa bude konať aj referendum o skrátení volebného obdobia, rozhodol tak prezident Schuster. Referendová kampaň sa začína 12 dní a končí sa 48 hodín pred konaním referenda.

SRo a STV vyčlenia na kampaň po 10 hodín vysielacieho času, ktorý rozdelia medzi jednotlivé politické strany a politické hnutia zastúpené v parlamente. Nárok na vysielací čas sa musí uplatniť aspoň 3 dni pred začiatkom kampane pred referendom. Súkromné médiá sa do referendovej kampane mimo spravodajstva zapojiť nemôžu.

STV vyžrebuje konkrétne vysielacie časy šotov jednotlivých strán. Strany si šoty musia dať vyrobiť za vlastné. Slovenský rozhlas na otázky súvisiace s prezidentskými voľbami a referendom neodpovedal.

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 703
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 492
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 509
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 492
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 504
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 013
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 181
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu