Analytici: Štastný je marketingový ťah

BRATISLAVA - Kandidatúra hokejistu Petra Šťastného je marketingový ťah, ktorý má pritiahnuť aj ľudí, ktorí nevolili SDKÚ, zhodujú sa oslovení politológovia, sociológovia a ľudia, ktorí sa venujú reklame. Šťastný bude zrejme lídrom volebnej listiny SDKÚ .

BRATISLAVA - Kandidatúra hokejistu Petra Šťastného je marketingový ťah, ktorý má pritiahnuť aj ľudí, ktorí nevolili SDKÚ, zhodujú sa oslovení politológovia, sociológovia a ľudia, ktorí sa venujú reklame. Šťastný bude zrejme lídrom volebnej listiny SDKÚ pre voľby do európskeho parlamentu.

Preferencie SDKÚ napovedajú, že strana by nemusela získať ani jedného europoslanca, lebo na to bude treba získať asi 7 percent hlasov. Z tohto pohľadu považuje sociológ Michal Vašečka nasadenie Šťastného za racionálne rozhodnutie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Problém Vašečka cíti skôr v mýlení pojmov, keď do prezidentských volieb SDKÚ nominuje straníka Eduarda Kukana, hoci prezidentom by mal byť „nadstranícky človek", a do Európskeho parlamentu, kam by mala naopak vyslať skúseného politika a straníka, posiela „človeka bez politickej skúsenosti aj keď spoločensky akceptovaného".

Šéf reklamnej agentúry Istropolitana D'Arcy Milan Lechnický predpokladá, že SDKÚ si dala urobiť marketingový prieskum, ako Šťastný na voličov zaberie. „V roku 1998 sme robili kampaň SDK a Šťastného účasť mala veľmi dobrý ohlas." Dnes sa situácia podľa Lechnického zmenila, lebo Šťastný sa z podporovateľa strany stal politikom. „Netrúfam si posúdiť, či to bude mať úspech."

Politológ Ľuboš Kubín hovorí, že výber Šťastného je odpoveďou na vnútornú krízu v strane. Krok považuje za „náplasť", ktorá pomôže iba krátkodobo.

SkryťVypnúť reklamu

Vašečka si myslí, že sa prejavuje aj kríza lídrov SDKÚ, keď tí presvedčiví pre voličov sedia na ministerstvách. „Tí, čo by túto funkciu mohli zvládnuť, sú mladí a ešte aj štátnymi tajomníkmi, napríklad Miroslav Beblavý a Vladimír Tvaroška."

Okrem SDKÚ sa ani jedna strana nerozhodla do boja o europoslancov poslať populárnu osobnosť a nie politika, ako sa to občas stáva v parlamentných voľbách. Napríklad v roku 1998 bol lákadlom SOP Peter Dvorský, v roku 2002 za ANO kandidovala moderátorka Eva Černá.

Lídrom kandidátky ANO bude tentoraz poslanec Jozef Heriban, strana o tom rozhodla včera. SMK ešte svoju kandidátku neschválila, ale šéf jej poslaneckého klubu Gyula Bárdos povedal, že nechce ísť „cestou reklamy" a ponúkne voličom ľudí, ktorí „vedia, o čom je Európska únia". ROMAN KRPELAN

SkryťVypnúť reklamu

Ako vyzerá jeden deň europoslanca

Každého europoslanca čaká vysoké pracovné tempo. Predseda liberálnej frakcie poslancov v európskom parlamente, Angličan Graham Watson, je europoslancom deväť rokov.

Bežný pracovný deň nám opísal takto: „Je to dlhý deň. V práci musíte byť pred ôsmou hodinou ráno. Mnohé veci musíte stihnúť predtým, ako sa o deviatej začnú oficiálne rokovania, ktoré trvajú do pol jednej. Do tretej je prestávka a rokuje sa do pol siedmej. Ak je veľa práce, pokračujeme od deviatej do polnoci. Ak nemáte počas prestávok rokovanie, je čas na jedlo a debatu s kolegami. Ja bežne odchádzam z domu o pol ôsmej a prichádzam pol hodiny pred polnocou." (rk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 774
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 671
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 853
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 3 868
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 762
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 305
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 225
  8. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu