.
Spoločnosť uviedla, že sa dohodla na kúpe 61,7-percentného podielu od HypoVereinsbank za 220 miliónov eur. Cieľom firmy je získať spolu 75 percent akcií firmy Brau und Brunnen, ktorá vlastní napríklad značky Schultheiss a Jever.
Podiel spoločnosti Oetker na nemeckom trhu s pivom sa vďaka prevzatiu Brau und Brunnen zvýši na 15 percent a firma tak predstihne aj doterajšiu jednotku Interbrew. Tá má trhový podiel asi 11 percent po tom, čo počas dvoch uplynulých rokov prevzala tradičné bavorské značky Spaten, Franziskanner, Löwenbrau a značku Beck's.
Spotreba piva v Nemecku už klesá niekoľko rokov. Pivovary, ktoré sa snažia udržať si svoje zisky, sú tak čoraz viac tlačené ku zlučovaniu operácií. Celková produkcia piva v Nemecku v minulom roku aj napriek horúcemu počasiu klesla o 2,1 percenta na 105 miliónov hektolitrov. Výroba sa znížila už štvrtý rok za sebou. Tržby za pivo 1280 nemeckých pivovarov negatívne ovplyvňuje hlavne starnúce obyvateľstvo a nová záloha na plechovky, ktorú vláda minulý rok zaviedla.
Nemecko však napriek negatívnemu trendu ostáva v spotrebe piva najväčším konzumentom za Českom a Írskom. (čtk)