BRATISLAVA – Slovensko má jeden z najreštriktívnejších zákonov o reklame na alkohol v Európe, dokonca reštriktívnejší, ako je smernica Európskej únie. Pripravuje sa však nový, ktorý znova povolí reklamu na alkohol v masových médiách.
Ľudia z reklamnej brandže nový návrh vrelo vítajú. Tvrdia, že Slovensko prichádzalo ročne o desiatky miliónov korún v podobe daní a odvodov. V Čechách sa podľa nich zakladali spoločnosti, ktorými aj k nám prenikala reklama na alkohol, ale cez české médiá. Na Slovensku to vraj spôsobilo všeobecný úbytok reklamných a mediálnych peňazí.
Reklamou na alkohol sa zaoberá i zákon o vysielaní a retransmisii z októbra minulého roku, podľa ktorého je povolená reklama na alkohol po 22. hodine. Výnimkou je reklama na pivo. Tá môže byť vysielaná bez časového ohraničenia. Za porušenie bude hroziť pokuta šíriteľovi do dvoch miliónov, v prípade klamlivej alebo nekorektnej reklamy až do výšky piatich miliónov korún. Úprava naďalej zakazuje reklamu tabakových výrobkov a reklamu zbraní a streliva. (r)