Microsoft bude chcieť peniaze za e-maily

SEATTLE - Spoločnosť Microsoft pracuje na vytvorení technológie, ktorá by nútila odosielateľov nevyžiadanej elektronickej pošty (spamu) platiť za rozosielanie týchto mailov. Projekt, ktorý je zatiaľ pomenovaný Penny Black, by mal skomplikovať spamerom ...

SEATTLE - Spoločnosť Microsoft pracuje na vytvorení technológie, ktorá by nútila odosielateľov nevyžiadanej elektronickej pošty (spamu) platiť za rozosielanie týchto mailov. Projekt, ktorý je zatiaľ pomenovaný Penny Black, by mal skomplikovať spamerom zahlcovanie e-mailov, v ktorých sa často objavujú ponuky napríklad na zväčšenie penisov alebo návody na rýchle zbohatnutie. Náklady spojené s nevyžiadanou poštou sa celosvetovo odhadujú na desať miliárd dolárov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Hlavná myšlienka spočíva v snahe prinútiť odosielateľa mailu zaplatiť nejaké náklady," vysvetľuje podstatu projektu Penny Black jedna z vývojových pracovníčok Microsoftu Cynthia Dworková. Samotný názov Penny Black je odvodený od britskej známky, používanej v tridsiatych rokoch 19. storočia, ktorá preniesla povinnosť platiť za poštu z príjemcu na odosielateľa.

SkryťVypnúť reklamu

Microsoft napríklad zvažuje alternatívu, podľa ktorej by sa každý príjemca mohol rozhodnúť, či poštu prichádzajúcu z neznámej adresy prijme. V prípade, že by ju odmietol, musel by odosielateľ za doručenie do jeho schránky zaplatiť.

Ďalšou možnosťou je prinútiť počítač, aby pred každým odoslaním e-mailu vykonal nejakú úlohu, napríklad vyriešil matematický príklad. Desaťsekundové zdržanie by pre jednotlivca, ktorý odosiela niekoľko e-mailov denne, nemalo veľký význam, ale automaty, ktoré rozošlú tisícky e-mailov za minútu by to značne spomalilo.

Boj spamu vyhlásil šéf Microsoftu Bill Gates už v minulosti. Podľa zástupcov firmy je zatiaľ ďaleko od toho, aby mohla byť technológia Penny Black začlenená do jej produktov. „Najväčšia prekážka je rozhodne spôsob, ako túto technológiu dostať do celého e-mailového systému," podotkol obchodný manažér pre antispamové produkty Microsoftu George Webb.

SkryťVypnúť reklamu

(čtk, reuters)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 762
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 599
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 627
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 600
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 348
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 123
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu