styku so štátnou správou. Informoval o tom včera riaditeľ NBÚ Aurel Ugor. Dodal, že zaručený elektronický podpis má významnú úlohu v informatizácii verejnej správy.
Bude sa môcť využívať napr. v oblasti daní, ciel, ale aj v styku s políciou či pri verejných obstarávaniach. Riaditeľ sekcie elektronického podpisu NBÚ Peter Oravec informoval, že na uvedenie elektronického podpisu do praxe nebudú potrebné miliardové investície. Ak má klient v počítači nainštalovaný operačný systém Windows a mailový program, napr. outlook expres, ktorý už obsahuje prvky elektronického podpisu, vybaví si v certifikačnej autorite certifikát, ktorý stojí 600 a 1000 korún ročne, a bude môcť komunikovať so štátnou správou. Prostredníctvom elektronického podpisu budú môcť občania podávať daňové priznania už v roku 2005, povedal Peter Oravec.
(sita)