Trinásťkilometrový úsek medzi Hronským Beňadikom a Rudnom nad Hronom už spája rýchlostná komunikácia. Včera ju otvorili premiér Mikuláš Dzurinda a minister dopravy Pavol Prokopovič.
FOTO SME - JÁN KROŠLÁK
BANSKÁ BYSTRICA - Prednosta banskobystrického krajského úradu Milan Kepeňa sa obáva, že aj napriek sľubom ministra dopravy Pavla Prokopoviča je dobudovanie plánovaného úseku rýchlostnej komunikácie medzi Žarnovicou a Šášovským Podhradím v tomto roku ohrozené.
„Máme právoplatné stavebné povolenie aj úverové finančné krytie z Európskej investičnej banky od Žarnovice až po Rudno, ale doteraz nebolo vyhlásené výberové konanie na dodávateľa stavby. Ak sa urýchlene nezačne, nestihneme v tomto roku vyčerpať prostriedky zo štrukturálnych fondov," upozorňuje Kepeňa.
Tvrdí, že začiatok výstavby úseku Žarnovica - Rudno a obchvatov Oždian a Figy zaradilo ministerstvo na začiatok roka 2004. Tieto úseky sa majú financovať zo štrukturálnych fondov. Prednosta však poukazuje na fakt, že vyhlásenie medzinárodného tendra na dodávateľa bude trvať viac ako pol roka a o financie z fondov môžeme prísť.
Za veľký problém označil Kepeňa aj rozostavaný úsek Budča - Kováčová. Podľa prednostu existuje reálne riziko, že ani tento úsek nedokončia podľa plánu a sľubov.
„V návrhu plánu na rok 2004 bolo zabezpečené finančné krytie na dokončenie úseku Budča - Kováčová s tým, že v septembri tohto roku už mal byť spojazdnený. Problém je, že naplánovali 300 miliónov a potreba je asi o 150 miliónov vyššia. Znova sa úsek nedokončí," hovorí Kepeňa.
Prednosta krajského úradu tvrdí, že spolu s prostriedkami zo štrukturálnych fondov by mohli mať na výstavbu južného rýchlostného ťahu medzi Bratislavou a Košicami ročne do osem miliárd korún.
„Ak by sme dostali rozpočtované prostriedky a peniaze z fondov, tak sme schopní mať do troch rokov diaľnicu z Bratislavy do Banskej Bystrice hotovú," hovorí prednosta úradu.