Slovensko sa onedlho stane jedným z najväčších výrobcov áut na svete. Tak znie začiatok pondelkovej rozsiahlej informácie v rakúskom denníku Der Standard o rozvoji slovenského automobilového priemyslu. V podtitulkoch sa ďalej uvádza, že VW, Audi, Opel, Suzuki, PSA Peugeot Citroen a Rover chcú využiť nízke dane a dobrú infraštruktúru Slovenska.
Denník uvádza, že ak by Slovensko ležalo v juhovýchodnej Ázii, iste by dostalo pomenovanie „tiger". Nováčik Európskej únie sa v minulých rokoch vyvinul na skutočný búrlivo sa rozvíjajúci región. Hoci v Rakúsku verejná mienka - a jej zdravo vynaliezaví podnecovatelia v médiách a politike - stále spája Slovensko s prevádzkovaním lacnejších západných automobilov, krajina sa medzitým stala jedným z najväčších exportérov motorových vozidiel v Európe.
Rakúski dodávatelia zo spolkových krajín Viedeň, Dolné Rakúsko a Burgenlandsko stoja v dlhom rade a radi by sa podieľali „na krájaní slovenského koláča". Dolnorakúsky hospodársky radca Ernest Gabmann a jeho kolega z Viedne Sepp Rieder už dokonca s istotou hovoria o „európskom Detroite".
Denník rekapituluje rozvoj slovenského automobilového priemyslu od roku 1991, keď tu začal podnikať nemecký Volkswagen. Standard dodáva, že príklad VW prilákal do „tigrieho štátu" aj ďalších investorov. Každé auto, ktoré opúšťa výrobný pás Volkswagenu v jeho bratislavskom závode smerom k testovaciemu zariadeniu, je už predané.
Der Standard uvádza dôvody rastu slovenskej príťažlivosti pre investorov. Rozhodujúcou nie je len samotná 19-percentná rovná daň, ale veľký význam majú aj sprievodné zákony v oblasti pracovného práva. Keby Žilina získala kórejskú automobilku, Slovensko by sa stalo jedným z najväčších producentov áut na svete. Okrem toho sa očakáva aj investícia britského Roveru pri Košiciach.
V inom článku der Standard uvádza, že Rakúsko nemá šance na subdodávky pre automobilky na Slovensku, pretože rakúska cestná infraštruktúra smerom do Bratislavy je veľmi zlá. Diaľnica má byť k slovenským hraniciam vybudovaná až v roku 2007. (tasr)