ľky Erika Drgoňová. „Keď som si odučila svoj úväzok, chodila som k nim domov na dve hodiny. Ale skoro sme zistili, že takto to nepôjde."
Pátrali po iných možnostiach a dozvedeli sa, že ak je dieťa v starostlivosti špeciálneho pedagóga, existuje možnosť integrácie.
Detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami bolo z roka na rok viac a učitelia to už nedokázali utiahnuť, škola teda zamestnala psychologičku. „Ani to však nestačilo, pretože problémy neboli iba výchovného, ale aj vzdelávacieho rázu," hovorí Erika Drgoňová. „Preto sme v tomto školskom roku zamestnali špeciálneho pedagóga. Okrem neho nám pomáha aj asistentka učiteľa."
Dnes majú na ZŠ Ostredkovej viac ako 20 integrovaných detí s rôznymi poruchami, niektoré sú oslobodené od dochádzky na vyučovanie. Primerane tomu museli upraviť rozvrh hodín. „Najprv sme sa snažili urobiť rozvrh hodín pre špeciálneho pedagóga tak, aby sme vyhoveli hlavne deťom na prvom stupni," vysvetľuje Drgoňová. „Potom sme ho museli zosúladiť s asistentom učiteľa a zároveň myslieť aj na to, aby sa deti s problémami mohli zúčastňovať aj na vyučovaní v triede." Zatiaľ všetko funguje a vedenie školy dúfa, že bude vládať uhradiť platy všetkých zamestnancov zo zvýšeného normatívu na postihnuté deti.
„Budem sa veľmi usilovať, aby na našej škole zostali a nenašli si lukratívnejšie zamestnanie," hovorí Drgoňová. „Ale nie je to finančne docenená práca." (gal)