. Uvádza sa to v správe Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD).
Správa obsahuje mnohé fakty a čísla s cieľom zmerať rozsah tohto problému. Zo štúdie napríklad vyplýva, že celkové náklady užívateľov internetu na celom svete na riešenie problémov súvisiacich so spamom sa približujú k sume 10 mld eur ročne. Správa OECD však upozorňuje, že vsúvislosti so spamom hrozí výrazné oslabenie dôvery užívateľov voči internetu a elektronickej pošte a poškodzovanie dobrého mena serióznych firiem.
Z jedného prieskumu vyplýva, že 65 % užívateľov internetu strávi viac ako 10 minút denne vymazávaním spamu. Viac ako 20 minút denne minie na túto činnosť 24 % užívateľov.
Iná štúdia priniesla informáciu, že ak 10 % e-mailov v podnikoch tvorí spam a ak každý zamestnanec potrebuje denne 30 sekúnd na jeho vymazanie, ročné náklady firmy s viac ako 10-tisíc zamestnancami súvisiace s týmto problémom budú predstavovať 675-tisíc dolárov. Správa spoločnosti Radicati Group z júna 2003 odhaduje, že spam stál firmy v minulom roku 20,5 mld eur a do roku 2007 by mali stáť rádovo stovky miliárd ročne. Iná štúdia od spoločnosti Ferris Research odhaduje, že e-mailový spam stál americké firmy v roku 2002 približne 8,9 mld dolárov.
Podľa prieskumov spôsobuje spam zvýšenie nákladov poskytovateľov internetových služieb o 10 percent. Americký Federálny výbor pre obchod v správe z apríla 2003 oznámil, že 66 % spamových e-mailov je nejakým spôsobom podvodných alebo súvisia s kriminálnymi aktivitami. Štúdia takzvaných antispamových spoločností naznačuje, že v júli 2003 sa spam podieľal na celkovom objeme e-mailov až polovicou, hoci v roku 2001 ich podiel bol iba osem percent. Správa OECD apeluje na vlády krajín celého sveta, aby spojili svoje sily v boji proti spamu.
(sita, afp)