Vtáčia chrípka tvrdo dopadá aj na ekonomiku. Pocítil to aj známy americký prevádzkovateľ reštaurácií s rýchlym občerstvením KFC. Vo Vietname dočasne uzavrel takmer všetky svoje prevádzky. Pre epidémiu vtáčej chrípky prejde reťazec známy smaženými kurčatami na ryby.
V Ho Či Minovom Meste, bývalom Saigone, uzavrela KFC všetkých osem reštaurácií. V budúcich dňoch sa prevádzky znovu otvoria, no kuracie pokrmy už budú nahradené rybími.
Európa chce preskúmať SONY a BMG
Hudobný biznis stále žije fúziou Sony Music a BMG. Ak by spoločná budúcnosť bola úspešná, vznikla by druhá najväčšia hudobná firma na svete a vážny konkurent trhovému lídrovi Universal Music. Spojeniu však predchádza súhlas Európskej komisie. Tá si minulý týždeň vyhradila ďalší čas na dôkladné prešetrenie ich plánov. Súčasné poradie hudobných spoločností vedie Universal Music, pred Warner Music a EMI Group.
Škoda ukázala novú Octaviu
Najpredávanejšia automobilka na Slovensku Škoda predstavila 30. januára fotografiu nového modelu Škody Octavia. Verejnosti sa nové auto prvýkrát predstaví na tohtoročnej medzinárodnej výstave v Ženeve. V súčasnosti Škoda Auto vyrába tri základné typy (Fabia, Octavia, Superb) v množstve modifikácií.
IBM a Philips chcú skoncovať s čiarovými kódmi
AMSTERDAM - Americký počítačový gigant International Business Machines a holandský výrobca elektroniky Philips budú spolupracovať na rádiových značkách, ktoré by mali nahradiť čiarové kódy. Polovodičová divízia spoločnosti Philips bude vyrábať malé rádiové čipy RFID, ktoré môžu byť umiestnené na rôznych tovaroch od odevov až po fľaše s mliekom. Vďaka používaniu rádiových čipov budú výrobcovia a obchodníci schopní lepšie sledovať svoje zásoby. V neskoršej fáze by čipy mali pomáhať spotrebiteľom, pretože by vďaka nim mala napríklad automatická práčka rozpoznať, či do nej medzi bielou bielizňou nebol vložený i farebný kus odevu.
Hewlett-Packard si posilňuje pozície
ŽENEVA - Spoločnosť Hewlett-Packard si podľa predbežných údajov za rok 2003 udržala svoju dominantnú vedúcu pozíciu v regióne Európy, Stredného východu a Afriky (EMEA) ako najväčšieho dodávateľa počítačov podľa počtu vyexpedovaných kusov v priebehu štvrtého štvrťroka kalendárneho roka 2003. Hewlett-Packard dosiahol v regióne EMEA medziročný rast o 25,6 percenta a naďalej sa vzďaľuje zvyšku počítačového trhu, ktorý v priebehu uplynulého štvrťroka medziročne vzrástol o 18,8 percenta. Firme sa podarilo zvýšiť svoj trhový podiel na 18,5 percenta.