Firmy, ktoré pre Volkswagen zabezpečujú prepravu tovarov do zahraničia, však vypĺňali vývozné doklady ešte podľa starých cenníkov. „Dôsledkom toho došlo v rámci colnej deklarácie k cenovému rozdielu," priznal šéf spoločnosti Jozef Uhrík. Ako ďalej uviedol, najväčšie cenové rozdiely sa vyskytli pri terénnom vozidle Touareg. „Pripravujeme ďalšie opatrenia, aby sa v budúcnosti predišlo odchýlkam v štatistike," dodal Uhrík.
„Sme radi, že sa celá situácia vysvetlila. Potvrdilo sa, že chybu nespôsobilo ani ministerstvo financií, ani colná správa," povedal poradca ministra financií Peter Papanek.
Podľa hlavného analytika ING Bank Jána Tótha sa netreba obávať zásadnejšieho zníženia očakávaného minuloročného ekonomického rastu Slovenska. „Ukázalo sa, že chybu spôsobilo nesprávne vykazovanie ceny a nie produkcie. Ostávame preto pri odhade, že rast výkonnosti slovenského hospodárstva bol v minulom roku do štyroch percent," povedal.
Volkswagen vlani vyviezol tovar za 183 miliárd korún. Táto suma prevýšila objem dovozu o 73 mld. Sk, kým ešte v roku firma vykázala aktívne saldo zahraničného obchodu vo výške 33 mld. Sk. (ij)