STV chce na reklame zarobiť 400 miliónov

BRATISLAVA - Slovenská televízia začala predávať reklamu vo vlastnej réžii a má v pláne získať v tomto roku na reklame 400 miliónov korún. Po príjmoch z koncesionárskych poplatkov (1,55 miliardy) to bude druhý najväčší príjem.

STV vypovedala zmluvu so spoločnosťou ARBOmedia, ktorú uzavrela ešte za čias riaditeľa Kubiša. Do televízie išlo iba 50 percent zisku z reklamy, STV nemala priamu kontrolu nad reklamou a vyskytli sa podozrenia z korupcie. Na rôzne prípady upozorňoval Najvyšší kontrolný úrad a viacerí analytici.

Člen vedenia STV Branislav Záhradník povedal, že „spolupráca sa skončila" a minulosť nech posúdia mediálni odborníci alebo príslušné orgány. Odteraz bude mať televízia „priamy vplyv na predaj reklamného priestoru".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

STV mala podľa odhadu Ľubora Košúta, zodpovedného za reklamu a obchod v STV, zisky za reklamu už aj v minulom roku vyššie, ako boli za čias Milana Materáka. Presné čísla zatiaľ povedať nevedel. V poslednom období záujem o reklamu v STV stúpa.

Záhradník to spája s rastom sledovanosti televízie. Aj preto zvýšili ceny tak, aby „sme boli konkurencieschopní".

STV môže mať podľa zákona len tri percentá z vysielacieho času na reklamu a nesmie ňou prerušovať programy, komerčné televízie majú 15 percent. Materák tvrdil, že ani tri percentá sa nepodarilo zaplniť, ale Záhradník si myslí, že „s ich naplnením nie je problém".

Zástupcovia komerčných médií namietajú, že STV by vôbec nemala zarábať na reklame, a pravidelne žiadajú upraviť zákon, ktorý by možnosť predávať reklamu v STV zrušil. Košút tvrdí, že zrušenie predaja reklamného času by televíziu neuživilo a „určite by to neprospelo mediálnemu prostrediu".

SkryťVypnúť reklamu

STV pripravuje založenie vlastnej dcérskej spoločnosť so 100-percentnou účasťou televízie, ktorá by mala na starosti predaj reklamy. Záhradník tvrdí, že aj v takomto prípade bude mať televízia absolútnu kontrolu nad reklamou. (hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 220
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 210
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 148
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 051
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 552
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 024
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 641
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu