Pondelok, 8. marec, 2021 | Meniny má Alan, AlanaKrížovkyKrížovky

STV chce na reklame zarobiť 400 miliónov

BRATISLAVA - Slovenská televízia začala predávať reklamu vo vlastnej réžii a má v pláne získať v tomto roku na reklame 400 miliónov korún. Po príjmoch z koncesionárskych poplatkov (1,55 miliardy) to bude druhý najväčší príjem.

STV vypovedala zmluvu so spoločnosťou ARBOmedia, ktorú uzavrela ešte za čias riaditeľa Kubiša. Do televízie išlo iba 50 percent zisku z reklamy, STV nemala priamu kontrolu nad reklamou a vyskytli sa podozrenia z korupcie. Na rôzne prípady upozorňoval Najvyšší kontrolný úrad a viacerí analytici.

Člen vedenia STV Branislav Záhradník povedal, že „spolupráca sa skončila" a minulosť nech posúdia mediálni odborníci alebo príslušné orgány. Odteraz bude mať televízia „priamy vplyv na predaj reklamného priestoru".

Skryť Vypnúť reklamu

STV mala podľa odhadu Ľubora Košúta, zodpovedného za reklamu a obchod v STV, zisky za reklamu už aj v minulom roku vyššie, ako boli za čias Milana Materáka. Presné čísla zatiaľ povedať nevedel. V poslednom období záujem o reklamu v STV stúpa.

Záhradník to spája s rastom sledovanosti televízie. Aj preto zvýšili ceny tak, aby „sme boli konkurencieschopní".

STV môže mať podľa zákona len tri percentá z vysielacieho času na reklamu a nesmie ňou prerušovať programy, komerčné televízie majú 15 percent. Materák tvrdil, že ani tri percentá sa nepodarilo zaplniť, ale Záhradník si myslí, že „s ich naplnením nie je problém".

Zástupcovia komerčných médií namietajú, že STV by vôbec nemala zarábať na reklame, a pravidelne žiadajú upraviť zákon, ktorý by možnosť predávať reklamu v STV zrušil. Košút tvrdí, že zrušenie predaja reklamného času by televíziu neuživilo a „určite by to neprospelo mediálnemu prostrediu".

Skryť Vypnúť reklamu

STV pripravuje založenie vlastnej dcérskej spoločnosť so 100-percentnou účasťou televízie, ktorá by mala na starosti predaj reklamy. Záhradník tvrdí, že aj v takomto prípade bude mať televízia absolútnu kontrolu nad reklamou. (hr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. Čo napĺňa v práci úspešné ženy v jednej z najznámejších firiem?
  5. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  7. Nové číslo Historickej revue
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  1. Metropolis sa stane ikonickou stavbou Bratislavy
  2. Čo napĺňa v práci úspešné ženy v jednej z najznámejších firiem?
  3. Svieže jarné ceny v PLANEO Elektro sú aj v marci extra výhodné
  4. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní?
  5. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  6. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  7. Nové číslo Historickej revue
  8. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  9. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  10. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 26 475
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 15 740
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 13 410
  4. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj 13 225
  5. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 11 493
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele 8 643
  7. Nové číslo Historickej revue 8 531
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 8 031
  9. Ako môžete zastaviť dýchavičnosť pri covide a po jeho prekonaní? 8 007
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu