STV vypovedala zmluvu so spoločnosťou ARBOmedia, ktorú uzavrela ešte za čias riaditeľa Kubiša. Do televízie išlo iba 50 percent zisku z reklamy, STV nemala priamu kontrolu nad reklamou a vyskytli sa podozrenia z korupcie. Na rôzne prípady upozorňoval Najvyšší kontrolný úrad a viacerí analytici.
Člen vedenia STV Branislav Záhradník povedal, že „spolupráca sa skončila" a minulosť nech posúdia mediálni odborníci alebo príslušné orgány. Odteraz bude mať televízia „priamy vplyv na predaj reklamného priestoru".
STV mala podľa odhadu Ľubora Košúta, zodpovedného za reklamu a obchod v STV, zisky za reklamu už aj v minulom roku vyššie, ako boli za čias Milana Materáka. Presné čísla zatiaľ povedať nevedel. V poslednom období záujem o reklamu v STV stúpa.
Záhradník to spája s rastom sledovanosti televízie. Aj preto zvýšili ceny tak, aby „sme boli konkurencieschopní".
STV môže mať podľa zákona len tri percentá z vysielacieho času na reklamu a nesmie ňou prerušovať programy, komerčné televízie majú 15 percent. Materák tvrdil, že ani tri percentá sa nepodarilo zaplniť, ale Záhradník si myslí, že „s ich naplnením nie je problém".
Zástupcovia komerčných médií namietajú, že STV by vôbec nemala zarábať na reklame, a pravidelne žiadajú upraviť zákon, ktorý by možnosť predávať reklamu v STV zrušil. Košút tvrdí, že zrušenie predaja reklamného času by televíziu neuživilo a „určite by to neprospelo mediálnemu prostrediu".
STV pripravuje založenie vlastnej dcérskej spoločnosť so 100-percentnou účasťou televízie, ktorá by mala na starosti predaj reklamy. Záhradník tvrdí, že aj v takomto prípade bude mať televízia absolútnu kontrolu nad reklamou. (hr)