V jeseni sa začne konkurenčná vojna televízií

BRATISLAVA - Jednotlivé televízie sa pripravujú na spustenie peoplemetrov na jeseň a chystajú nové programy, aby vyšli v prieskumoch čo najlepšie. Podľa Branislava Záhradníka z STV sa diváci môžu tešiť doslova na televíznu vojnu.

BRATISLAVA - Jednotlivé televízie sa pripravujú na spustenie peoplemetrov na jeseň a chystajú nové programy, aby vyšli v prieskumoch čo najlepšie. Podľa Branislava Záhradníka z STV sa diváci môžu tešiť doslova na televíznu vojnu.

„Boj bude oveľa drsnejší a tvrdší, ale verím, že aj vzhľadom na peoplemetre korektnejší a profesionálnejší," povedal riaditeľ STV Richard Rybníček. V STV pridajú nové relácie a filmy, možno budú aj „nejaké zmeny v rámci vizuálu, no nie dramatické".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom prieskumu prispôsobí programovú štruktúru aj TV Markíza. „Ostrým štartom 15. októbra sa zvýši konkurencieschopnosť všetkých televíznych vysielateľov na Slovensku," povedala pre SME vedúca analýzy programu TV Markíza Katarína Rimóczyová.

SkryťVypnúť reklamu

Všetci vysielatelia budú mať ten istý zdroj informácií o sledovanosti každého programu, nielen vlastného, ale aj z konkurenčných televízií. Ocitnú sa tak pod tlakom, budú pozornejšie plánovať program a sledovať výsledky konkurencie.

Riaditeľ TV Joj Milan Kňažko nechcel hovoriť o špeciálnej príprave na jeseň. Tvrdí, že televízii postupne pribúdajú domáce programy, rovnako ako nové tváre. Nový začiatok nastane len v tom, že „konečne pôjdu do minulosti zastarané a nepresné denníčkové prieskumy".

Rozšíriť programovú štruktúru na jeseň plánuje aj spravodajská TA 3. „Je ideálne, keby sme to už na jeseň mali obsadené," povedal výkonný riaditeľ TA 3 Igor Čekirda. Podrobnosti zmien neuviedol.

Čo očakávajú od peoplemetrov?

MILAN KŇAŽKO, Joj: „My stúpame z mesiaca na mesiac a očakávam, že sa (stúpanie) ešte urýchli." Očakáva, že v priebehu dvoch-troch rokov príde k absolútnemu vyrovnaniu s konkurenciou.

SkryťVypnúť reklamu

RICHARD RYBNÍČEK, STV: „Pokiaľ budú oba programy Jednotka aj Dvojka spolu na priemernom tridsaťpercentnom podieli na trhu, tak budem spokojný."

IGOR ČEKIRDA, TA3: „Skúsenosti zo zahraničia hovoria, že zavedenie peoplemetrov malým televíziám pomohlo, že stúpli."

KATARÍNA RIMÓCZYOVÁ, Markíza: „Podľa mojich skúseností zo zahraničia sa zásadne nemení pozícia jednotlivých staníc - najúspešnejší sa nestáva neúspešným, najmenej úspešný vysielateľ na trhu sa ani čarovným prútikom peoplemetrov nestáva najsledovanejším médiom."

(hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 012
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 625
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 324
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 096
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 101
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 865
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 709
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 130
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu