BRATISLAVA - Jednotlivé televízie sa pripravujú na spustenie peoplemetrov na jeseň a chystajú nové programy, aby vyšli v prieskumoch čo najlepšie. Podľa Branislava Záhradníka z STV sa diváci môžu tešiť doslova na televíznu vojnu.
„Boj bude oveľa drsnejší a tvrdší, ale verím, že aj vzhľadom na peoplemetre korektnejší a profesionálnejší," povedal riaditeľ STV Richard Rybníček. V STV pridajú nové relácie a filmy, možno budú aj „nejaké zmeny v rámci vizuálu, no nie dramatické".
Výsledkom prieskumu prispôsobí programovú štruktúru aj TV Markíza. „Ostrým štartom 15. októbra sa zvýši konkurencieschopnosť všetkých televíznych vysielateľov na Slovensku," povedala pre SME vedúca analýzy programu TV Markíza Katarína Rimóczyová.
Všetci vysielatelia budú mať ten istý zdroj informácií o sledovanosti každého programu, nielen vlastného, ale aj z konkurenčných televízií. Ocitnú sa tak pod tlakom, budú pozornejšie plánovať program a sledovať výsledky konkurencie.
Riaditeľ TV Joj Milan Kňažko nechcel hovoriť o špeciálnej príprave na jeseň. Tvrdí, že televízii postupne pribúdajú domáce programy, rovnako ako nové tváre. Nový začiatok nastane len v tom, že „konečne pôjdu do minulosti zastarané a nepresné denníčkové prieskumy".
Rozšíriť programovú štruktúru na jeseň plánuje aj spravodajská TA 3. „Je ideálne, keby sme to už na jeseň mali obsadené," povedal výkonný riaditeľ TA 3 Igor Čekirda. Podrobnosti zmien neuviedol.
Čo očakávajú od peoplemetrov?
MILAN KŇAŽKO, Joj: „My stúpame z mesiaca na mesiac a očakávam, že sa (stúpanie) ešte urýchli." Očakáva, že v priebehu dvoch-troch rokov príde k absolútnemu vyrovnaniu s konkurenciou.
RICHARD RYBNÍČEK, STV: „Pokiaľ budú oba programy Jednotka aj Dvojka spolu na priemernom tridsaťpercentnom podieli na trhu, tak budem spokojný."
IGOR ČEKIRDA, TA3: „Skúsenosti zo zahraničia hovoria, že zavedenie peoplemetrov malým televíziám pomohlo, že stúpli."
KATARÍNA RIMÓCZYOVÁ, Markíza: „Podľa mojich skúseností zo zahraničia sa zásadne nemení pozícia jednotlivých staníc - najúspešnejší sa nestáva neúspešným, najmenej úspešný vysielateľ na trhu sa ani čarovným prútikom peoplemetrov nestáva najsledovanejším médiom."
(hr)