sa vlak rozdelí na dve či viacero častí,“ konštatoval Figeľ.
Odmietol pri tom, že dvojrýchlostná Európa už existuje vo forme Schengenu či menovej únie. To sú podľa neho dohody, ktoré sú pevnou časťou primárneho práva únie, pričom niektoré krajiny sa rozhodli, že sa na nich nebudú zúčastňovať. V prípade Schengenu je to Írsko a Británia a pri menovej únii Británia, Švédsko a Dánsko.
"SR by tiež nemala podporovať účelové delenie Európskej únie (EÚ) na nové a staré, veľké a malé štáty,“ povedal pre agentúru SITA. EÚ by podľa neho mala byť spoločenstvom rovnocenných členov. Slovensko by naopak, podľa Figeľa, malo podporiť posilnenú spoluprácu v EÚ. Tá je dnes definovaná tak, že sa na nej môže dohodnúť osem štátov, ak sa nevie dohodnúť celok.
Predsedníčka parlamentného výboru pre európsku integráciu Monika Beňová (Smer) považuje za nesprávne, že slovenská diplomacia nedala jasne najavo nesúhlas s dvojrýchlostnou Európu. Podľa nej tak budú tie krajiny EÚ, ktoré sú schopné rýchlo sa dohodnúť, na inej úrovni než tie, ktoré váhajú, alebo viac rozmýšľajú. "Týmto konceptom sa v EÚ vytvára priepasť medzi tými, ktorí súhlasia a tými, ktorí budú mať iný názor,“ dodala. EÚ je podľa Beňovej o kompromisoch.