Výrobcovia áut si po roku 2005 nebudú môcť v Európskej únii určovať, že napríklad na Slovensku im stačí 25 dílerov, ktorí predávajú ich autá. Od tohto roku sa zmení systém predaja, spôsob distribúcie áut a obmedzí sa vplyv výrobcov na konečné ceny, čo môže mať nakoniec vplyv aj na ceny u nás.
Po skončení tzv. lokačnej klauzuly bude môcť hociktorá firma, ktorá splní štandardy, predávať autá v ktoromkoľvek kúte únie. Výrobcovia nebudú môcť urobiť nič, len vyhlásiť podmienky, za akých sa autá môžu predávať. Ak ich splní hoci aj hypermarket, musí dostať kontrakt a môže autá predávať.
Jediným obmedzením bude, že výrobca môže od predajcu, s ktorým má kontrakt, požadovať, aby jeho autá tvorili aspoň 30 percent z celkového predaja áut. Jeden predajca teda nebude môcť proti vôli výrobcov ponúkať viac ako tri značky áut. Výrobca bude môcť napríklad podnikateľovi vstúpiť do účtovníctva a skontrolovať, koľko percent áut jeho značky predáva. Ak to bude menej ako 30 percent z celkového počtu áut, ktoré predal, môže s ním skončiť kontrakt. (rf)