IVAN SEGAL, Citroen Slovakia: „Nie je jednoduché odhadnúť, ako budú reagovať jednotlivé značky. Niektoré zdvihli ceny už od 1. januára. Je možné, že autá, ktorých cena u nás a v krajinách únie je dosť odlišná, zdražujú. To však nie je prípad značky Citroen. Nezávisle od tohto konštatujeme, že inflácia k 1. máju 2004 bude na Slovensku vyššia ako v Európskej únii, a preto sa budú ceny tovarov - nielen automobilov - zvyšovať priamo úmerne kúpnej sile obyvateľstva. To znamená, že nárast cien netreba pripisovať jednoznačne len vstupu Slovenska do Európskej únie, ale vývoju kúpnej sily na Slovensku."
BRANISLAV CEHLÁRIK, Renault Slovensko: „V súčasnosti je veľmi ťažké a v niektorých smeroch priam nemožné predvídať vývoj trhu v roku 2004, pretože vstup do únie sa odrazí nielen na správaní klientov, ale aj na správaní importérov rôznych značiek. Určite môžeme očakávať početné zmeny v cenovej politike. Vstup do únie prinesie istú konvergenciu cien (ceny stúpnu), a to sa bude týkať aj modelov Renault. Dôležité zmeny nastanú aj v distribúcii vozidiel a veľkou zmenou prejde aj trh ojazdených vozidiel."
ROBERT BARTA, Porsche Slovakia (dovozca Volkswagen, Audi, Porsche): „Ťažko povedať, či niekto hneď 1. mája zvýši ceny. Ale keby tento rok nezvýšil vôbec, obyvatelia krajín Európskej únie, v ktorých sú vyššie ceny, by chodili nakupovať do nových členských krajín. Prispôsobenie cien bude musieť prísť, ale bude postupné. Jednotliví importéri rozhodnú podľa svojej pozície na trhu a odbytu, o koľko a kedy budú postupne zvyšovať ceny. Ak si však slovenský motorista kúpi auto ešte do mája, určite nespraví chybu."
ŠTEPÁN ŠIKOŠ, Fiat: „Vstupom do únie vznikne veľký tlak na harmonizáciu cien s ostatnými členskými štátmi. Preto ceny (bez DPH) na Slovensku sa budú musieť vyrovnať s ostatnými. Či sa oplatí kúpiť auto ešte do mája, prípadne ešte tento rok, bude závisieť od toho, ako rýchlo bude trh reagovať na proces harmonizácie. Nie je zaručené, že ceny porastú naraz, skôr sa zvýšia postupne v prvej fáze vstupu do únie. Na Slovensku sú ceny oproti ostatným krajinám únie asi o desať až pätnásť percent nižšie. Tento rozdiel, samozrejme, môže byť nižší pri luxusných autách a vyšší pri vozidlách najnižšej cenovej hladiny." (rf)