Poľsko podľa jeho slov ponúklo Hyundaiu stimulačný finančný balík vo výške 15 percent z celkovej investičnej hodnoty, čo je maximum povolené v Európskej únii. Hyundai sa má podľa všetkého rozhodnúť o cieli investovania vo februári, ale pre nižšie pracovné náklady sa stále prikláňa na stranu Slovenska.
„Som pokojný, rozhodnutie padne vo februári. Poľská vláda je presvedčená, že táto ponuka, ktorú sme prehodnocovali niekoľkokrát na dosiahnutie najlepších podmienok, vyjde v ústrety očakávaniam investora," vyjadril sa Szejna.
Za prednosť Poľska pred Slovenskom považuje vysoký populačný rozdiel. Poľsko má 38 miliónov ľudí, pričom veľkosť slovenského trhu je len 5,5 milióna ľudí.
Rozsiahlosť Poľska totiž znamená zároveň aj väčší domáci trh a väčšiu kvalifikovanú pracovnú základňu.
„Jedinou menšou slabinou Poľska je infraštruktúra cestných komunikácií," povedal Szejna s dodatkom, že potenciálne miesto pre továreň Hyundai sa však nachádza na strategickom mieste v blízkosti diaľnice.
Vďaka financiám z EÚ je navyše Poľsko schopné vybudovať lepšiu štruktúru ciest do niekoľkých rokov, povedal Szejna.
(tasr)