Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Služby sú pre zákazníkov!

Možno sa pýtate: O čo to tu ide? Veď to je úplne zrejmé a pravdivé tvrdenie. Zjavne si to však nemyslí Pavel Vosoba, autor publikácie Dokonalé služby – co chtějí zákazníci z dielne vydavateľstva Grada.

Vo svojej knižke upozorňuje na to, že zákazníci sú často poskytovateľmi služieb posúvaní do pozície obyčajných štatistov – kúpiš, alebo nekúpiš, tvoja vec.

Klienti podľa Vosobu často nie sú stredobodom pozornosti našich firiem, ale iba akýmisi panákmi, ktorí sú povinní podriaďovať sa pracovnej dobe zamestnancov firmy, spôsobu obsluhy, že sa musia riadiť rôznymi príkazmi, zákazmi doporučeniami. Ironicky hovorí, že služby u nás sú mnohokrát šité na mieru zamestnancom firmy a vysvetľuje to takto: „Pracovníci v tradičných službách bývajú slabo platení a vyžadujú presne stanovenú pracovnú dobu... Na svoje popoludňajšie „záhradky“ chcú prísť odpočinutí a tak využívajú všetky možnosti, ako si prácu uľahčiť a klienta si prispôsobiť.“ Príťažlivým jazykom a najmä pútavými príbehmi približuje čitateľovi Vosoba chyby, ktorých sa dopúšťajú takzvané tradičné služby, rozpráva príbehy z našej reality. „Posun v kvalite služieb zaznamenali banky a poisťovne... Výrazných zmien sa snažia dosiahnuť vo vzťahu ku klientom: kedysi poisťovací agent a bankový úradník sa postupne menia na poradcov, schopných posúdiť situáciu klienta a navrhnúť mu solídne riešenie.. Ich náplňou prestáva byť obsluha, ale tiež riešenie problému klienta.“

Skryť Vypnúť reklamu

Ako povedal jeden z kompetentných: „Vosobova knižka sa číta dobre až do okamihu, keď si uvedomíme, že nehovorí iba o kvalite služieb našich konkurentov.“

A sám autor na záver pripomína: klient vám nepovie, že vám neverí. Klient už nikdy nepríde.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 607
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 946
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 230
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 482
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 854
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 828
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 981
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 766
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 332
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu