Hovorí súťaž reklám o Američanoch či o ich prezidentovi?

Malý chlapec umýva riad v kuchyni veľkej reštaurácie, dievčatko ťahá vysávač po hotelovej chodbe a sériu obrazov pracujúcich detí vystrieda na obrazovke veľký nápis: „Hádajte, kto bude musieť zaplatiť dlh prezidenta Busha vo výške bilión amerických ...

Malý chlapec umýva riad v kuchyni veľkej reštaurácie, dievčatko ťahá vysávač po hotelovej chodbe a sériu obrazov pracujúcich detí vystrieda na obrazovke veľký nápis: „Hádajte, kto bude musieť zaplatiť dlh prezidenta Busha vo výške bilión amerických dolárov?" To nie je dokument o zneužívaní detskej práce, ale víťazná televízna reklama v súťaži Bush in 30 seconds, ktorú zorganizovali americkí aktivisti z organizácie MoveOn.org Voter Fund.

Zahraničná i domáca politika, ktorú vedie vláda prezidenta Georgea W. Busha, je pre mnohých Američanov čoraz menej po chuti. V krajine, v ktorej je silná tradícia občianskeho aktivizmu, sa s tým jej nespokojní občania vyrovnávajú rôznymi spôsobmi. Na sklonku minulého roka sa členovia MoveOn.org Voter Fund rozhodli vyhlásiť súťaž o najlepšiu celonárodnú televíznu reklamu nazvanú „Bush v tridsiatich sekundách." Podmienkou bolo vyrobiť polminútový šot reagujúci na negatíva jeho vlády. Počas niekoľkých týždňov aktivisti dostali vyše tisícpäťsto príspevkov od umelcov i nadšených amatérov a stránku www.bushin30seconds.org , kde nájdete aj ukážky z víťazných príspevkov, do dnešného dňa navštívili takmer tri miliardy internetových surferov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Child's Pay, v úvode spomínaný šot Charlieho Fishera, získal najviac hlasov návštevníkov stránky a prvenstvo mu priznala aj porota, v ktorej sedeli mnohí známi filmári, hudobníci a mediálni teoretici ako napríklad Michael Moore, Gus van Sant, Jessica Langeová, Michael Stipe, Moby, Eddie Vedder či Donna Brazile.

„Zistil som, že nemusíte vykresliť človeka s krvilačným pohľadom, aby ste dosiahli správny efekt," povedal Charlie Fisher. Okrem celkového víťaza, porota určila aj najlepších v troch samostatných kategóriách. Najlepším animovaným dielom sa stal What I Been Up to.. dvojice Ty Pierce a Mark Wolfe, v ktorom kreslený Bush pred tabuľou bilancuje svoje účinkovanie v úrade slovami typu: „Vpadol som do dvoch krajín, robil som si srandu z OSN, porušil ženevské konvencie."

SkryťVypnúť reklamu

Najzábavnejšou reklamou sa stala If Parents Acted Like Bush, úsmevná metafora na nesplnené sľuby bushovskej administratívy aplikovaná na rodinné prostredie. V závere dcéra pristihne otca v posteli s neznámou ženou a on jej hovorí: „Viem, že to nie je tvoja matka, ale to je v poriadku. Je bohatá!" Najlepším šotom pre mládež sa stal čiernobiely Bring It On Jareda Ewyho, natočený v dynamickom štýle reklám na hudobnom kanáli MTV.

Cieľom celého projektu je vtiahnutie Američanov do politického života. „Tieto reklamy sú hlasom vnútorného života miliónov ľudí a ukazujú smer, akým je naša krajina vedená," povedal Eli Pariser, vedúci politických kampaní v MoveOn.org Voter Fund.

Víťazné reklamy čaká uvedenie v niekoľkých televíznych staniciach medzi 17. až 21. januárom. Termín bol zámerne zvolený tak, aby kolidoval s pravidelným vystúpením prezidenta so Správou o stave únie.

SkryťVypnúť reklamu

 


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 742
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 555
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 572
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 560
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 396
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 088
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 221
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu