Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Hovorí súťaž reklám o Američanoch či o ich prezidentovi?

Malý chlapec umýva riad v kuchyni veľkej reštaurácie, dievčatko ťahá vysávač po hotelovej chodbe a sériu obrazov pracujúcich detí vystrieda na obrazovke veľký nápis: „Hádajte, kto bude musieť zaplatiť dlh prezidenta Busha vo výške bilión amerických ...

Malý chlapec umýva riad v kuchyni veľkej reštaurácie, dievčatko ťahá vysávač po hotelovej chodbe a sériu obrazov pracujúcich detí vystrieda na obrazovke veľký nápis: „Hádajte, kto bude musieť zaplatiť dlh prezidenta Busha vo výške bilión amerických dolárov?" To nie je dokument o zneužívaní detskej práce, ale víťazná televízna reklama v súťaži Bush in 30 seconds, ktorú zorganizovali americkí aktivisti z organizácie MoveOn.org Voter Fund.

Zahraničná i domáca politika, ktorú vedie vláda prezidenta Georgea W. Busha, je pre mnohých Američanov čoraz menej po chuti. V krajine, v ktorej je silná tradícia občianskeho aktivizmu, sa s tým jej nespokojní občania vyrovnávajú rôznymi spôsobmi. Na sklonku minulého roka sa členovia MoveOn.org Voter Fund rozhodli vyhlásiť súťaž o najlepšiu celonárodnú televíznu reklamu nazvanú „Bush v tridsiatich sekundách." Podmienkou bolo vyrobiť polminútový šot reagujúci na negatíva jeho vlády. Počas niekoľkých týždňov aktivisti dostali vyše tisícpäťsto príspevkov od umelcov i nadšených amatérov a stránku www.bushin30seconds.org , kde nájdete aj ukážky z víťazných príspevkov, do dnešného dňa navštívili takmer tri miliardy internetových surferov.

Skryť Vypnúť reklamu

Child's Pay, v úvode spomínaný šot Charlieho Fishera, získal najviac hlasov návštevníkov stránky a prvenstvo mu priznala aj porota, v ktorej sedeli mnohí známi filmári, hudobníci a mediálni teoretici ako napríklad Michael Moore, Gus van Sant, Jessica Langeová, Michael Stipe, Moby, Eddie Vedder či Donna Brazile.

„Zistil som, že nemusíte vykresliť človeka s krvilačným pohľadom, aby ste dosiahli správny efekt," povedal Charlie Fisher. Okrem celkového víťaza, porota určila aj najlepších v troch samostatných kategóriách. Najlepším animovaným dielom sa stal What I Been Up to.. dvojice Ty Pierce a Mark Wolfe, v ktorom kreslený Bush pred tabuľou bilancuje svoje účinkovanie v úrade slovami typu: „Vpadol som do dvoch krajín, robil som si srandu z OSN, porušil ženevské konvencie."

Skryť Vypnúť reklamu

Najzábavnejšou reklamou sa stala If Parents Acted Like Bush, úsmevná metafora na nesplnené sľuby bushovskej administratívy aplikovaná na rodinné prostredie. V závere dcéra pristihne otca v posteli s neznámou ženou a on jej hovorí: „Viem, že to nie je tvoja matka, ale to je v poriadku. Je bohatá!" Najlepším šotom pre mládež sa stal čiernobiely Bring It On Jareda Ewyho, natočený v dynamickom štýle reklám na hudobnom kanáli MTV.

Cieľom celého projektu je vtiahnutie Američanov do politického života. „Tieto reklamy sú hlasom vnútorného života miliónov ľudí a ukazujú smer, akým je naša krajina vedená," povedal Eli Pariser, vedúci politických kampaní v MoveOn.org Voter Fund.

Víťazné reklamy čaká uvedenie v niekoľkých televíznych staniciach medzi 17. až 21. januárom. Termín bol zámerne zvolený tak, aby kolidoval s pravidelným vystúpením prezidenta so Správou o stave únie.

Skryť Vypnúť reklamu

 


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  2. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  3. Helping people with apps and social networks in Kosice
  4. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  5. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  6. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  7. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  8. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  10. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 34 529
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 517
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 803
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 708
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 15 782
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 14 170
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 010
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 190
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 273
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 718
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Neprehliadnite tiež

Hlavný hygienik JÁN MIKAS obvykle vystupuje zmierlivo a rozhodnutia politikov nekritizuje.

Hlavný hygienik zažíva aj útoky od ľudí. Tvrdí, že frustráciu z pandémie chápe.

11 h

Čo hovorí správa špeciálnej komisie?

9 h