Dan Meluzin a šľahačky v ráme

Ovocné poschodové torty, ruže aj rúže, parfumy, príchuť ženskej sexuality, ale i výstrednosti - to všetko je Šľahačka v ráme od maliara Dana Meluzina. Ten akoby vystúpil zo svojich obrazov. Vždy oblečený v žltej košeli, občas žltá kravata, čierna šiltovk

Dan Meluzin a jeho šľahačky.

a. Imidž pre neho nie je nanič. Aj preto je jeho najobľúbenejší obraz Vincent van Becker. V žltom tóne spojil svoje dva idoly - van Gogha a Borisa Beckera. Umenie a šport. Svety, ktoré ho vábia. Obrazy chceli kúpiť aj vo Francúzsku, ale Meluzin odmietol. Srdcová záležitosť sa nepredáva.

Dan Meluzin (1974) vystavuje v Galérii SPP v Bratislave najmä výtvarné spomienky z Paríža. „Bol som fascinovaný ich cukrárňami a parfumériami," hovorí. „Bola to pastva pre oči i nos. Očaril ma celý životný štýl krajiny." Tému svojich obrazov netají: „Všetko je to o konzume, reklame, vyzývavosti, frajerine a možno trochu aj o vulgárnosti." Takmer tridsať plátien pochádza z rôznych období, niektoré sú čerstvo vyschnuté. V povetrí sa vznáša autorov leitmotív: „Ovocné torty mám rád len v malom množstve, ale maľujem ich vo veľkom množstve."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tieto obrazy však nie sú len o tortách a parfumoch. Má pripravenú kolekciu plátien na francúzske značky šampanského, ale i veľkoplošné formáty kvetov. V ďalších je prítomná fialová krava známej čokolády, ktorá sa mieša s mágiou pravekých jaskýň. Hovorí im Altamilka. Staré a nové, vážne a ironické. Tabu neexistuje. Ovocné rezy, vôňa ženy, jazyk reklamných spotov - výtvarná reč pop artu zo začiatku tretieho tisícročia. Elegantná provokácia sa mení na farebný ohňostroj. Meluzin s nekonečnou radosťou obnažuje dužiny ovocia a podáva ich divákovi. Rád sa hrá s vecami, ktoré voňajú aj ľahkým gýčom. Vedome sa k nim hlási, pretože aj Hundertwasser kedysi hovorieval, že „život bez gýča by bol neznesiteľný".

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 731
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 538
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 540
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 531
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 444
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 053
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 206
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu