Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

V obchodoch si lámali hlavy celé tímy ľudí

Toľko dôvodov na preceňovanie naraz nemali obchodníci už dávno. Zrušili sa halierové mince, zdvihla sa DPH a bol Nový rok, ktorý už tradične využívajú na zmenu cien.

Hlavnou úlohou cenovej stratégie všetkých obchodníkov boli nové cenovky s „optimálnymi cenami". „Pre mňa to znamená také ceny, aby ľudia neprestali kupovať u mňa a aby som neprerobil," povedal majiteľ malej večierky v bratislavskej Petržalke.

Najprv prirátaval k starým cenám novú DPH, súčasne však musel brať do úvahy zaokrúhľovanie. „Najťažšie bolo to skombinovať. Cenu rožku som napríklad nezmenil, ale chlieb predávam drahšie o 16 percent," dodal obchodník. Rožok v jeho večierke stojí stále 1 korunu, ale chlieb 28 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

V obchodných sieťach si nad tvorbou cien lámali hlavy celé tímy ľudí. „Základný je marketing, ale rozhoduje o tom vrcholový manažment," povedal Adrian Ďurček, šéf COOP Jednoty, ktorá má obchody po celom Slovensku. Malým obchodníkom na to stačí kalkulačka, ale hypermarkety potrebujú počítačové siete. Lenže dôležitejší pre konečné ceny je iný faktor - ceny konkurencie. „Konkurencia je úplne dominantný faktor," potvrdil Ďurček.

Potreba zmeniť ceny a spraviť koncoročné inventúry si vynútila zatvorenie aj takých obchodov, ktoré sú inak otvorené nonstop po celý rok. Podľa Ďurčeka si to vyžiadalo prácu desiatok ľudí. „Ceny sa vygenerujú v centrále a rozposielajú do predajní, kde sa dajú do počítača. Zmenu cenoviek v regáloch však museli spraviť ľudia," povedal. V COOP Jednote na tom pracovali celý Silvester a Nový rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  2. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  3. Rodinná atmosféra na Trnavskej univerzite: Milí sú aj vrátnici
  4. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  8. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  4. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  5. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  7. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  8. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  9. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  10. Moruša – Málo známa a predsa účinná
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 728
  2. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 10 493
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 9 009
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 729
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 453
  6. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 216
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 137
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 673
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 075
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 585
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Podpredseda strany Smer Robert Kaliňák

Bývalý policajný prezident je obvinený zo založenia zločineckej skupiny.

8 h

Slovensko môže poslúžiť Sputniku ako experiment.

7 h
Peter Schutz

Odsunutie ľudí nad 65 rokov ku koncu hovorí, že očkovanie úmrtia nezníži.

12 h