V obchodoch si lámali hlavy celé tímy ľudí

Toľko dôvodov na preceňovanie naraz nemali obchodníci už dávno. Zrušili sa halierové mince, zdvihla sa DPH a bol Nový rok, ktorý už tradične využívajú na zmenu cien.

Hlavnou úlohou cenovej stratégie všetkých obchodníkov boli nové cenovky s „optimálnymi cenami". „Pre mňa to znamená také ceny, aby ľudia neprestali kupovať u mňa a aby som neprerobil," povedal majiteľ malej večierky v bratislavskej Petržalke.

Najprv prirátaval k starým cenám novú DPH, súčasne však musel brať do úvahy zaokrúhľovanie. „Najťažšie bolo to skombinovať. Cenu rožku som napríklad nezmenil, ale chlieb predávam drahšie o 16 percent," dodal obchodník. Rožok v jeho večierke stojí stále 1 korunu, ale chlieb 28 korún.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V obchodných sieťach si nad tvorbou cien lámali hlavy celé tímy ľudí. „Základný je marketing, ale rozhoduje o tom vrcholový manažment," povedal Adrian Ďurček, šéf COOP Jednoty, ktorá má obchody po celom Slovensku. Malým obchodníkom na to stačí kalkulačka, ale hypermarkety potrebujú počítačové siete. Lenže dôležitejší pre konečné ceny je iný faktor - ceny konkurencie. „Konkurencia je úplne dominantný faktor," potvrdil Ďurček.

Potreba zmeniť ceny a spraviť koncoročné inventúry si vynútila zatvorenie aj takých obchodov, ktoré sú inak otvorené nonstop po celý rok. Podľa Ďurčeka si to vyžiadalo prácu desiatok ľudí. „Ceny sa vygenerujú v centrále a rozposielajú do predajní, kde sa dajú do počítača. Zmenu cenoviek v regáloch však museli spraviť ľudia," povedal. V COOP Jednote na tom pracovali celý Silvester a Nový rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 769
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 609
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 738
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 637
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 611
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 341
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 133
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 254
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu