Kukan a Roman už prišli s billboardmi

BRATISLAVA - Pri cestách sa nedávno objavili billboardy prezidentských kandidátov Eduarda Kukana a Ľuba Romana, hoci oficiálna kampaň sa smie podľa zákona začať až v druhej polovici ...

BRATISLAVA - Pri cestách sa nedávno objavili billboardy prezidentských kandidátov Eduarda Kukana a Ľuba Romana, hoci oficiálna kampaň sa smie podľa zákona začať až v druhej polovici marca.

Eduard Kukan je ministrom zahraničia a kandiduje za SDKÚ. Na billboardoch želá ľuďom šťastný nový rok 2004 a na kľučkách dverí od bytov si mnohí našli aj zavesené Kukanovo želanie a odkaz, že o chvíľu príde.

Župan Bratislavského kraja a kandidát ANO Ľubo Roman na billboardoch ďakuje občanom za všetko, „čo sme spolu dokázali". V poštových schránkach bolo jeho poďakovanie aj s jednou malou prskavkou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kukan aj Roman hovoria, nejde „o súčasť prezidentskej kampane". Hovorca SDKÚ Martin Maťko povedal, že peniaze na billboardy idú zo straníckych peňazí.

Ľubo Roman tvrdí, že jeho billboardy visia len v bratislavskom regióne a „v žiadnom prípade" ich neplatí samosprávny kraj, ale sponzori. Ich mená nechcel povedať.

Zákon zakazuje viesť prezidentskú kampaň skôr ako 15 dní pred voľbami a limit pre jedného kandidáta na kampaň sú 4 milióny korún vrátane DPH.

Právnik Ladislav Orosz hovorí, že v Kukanovom a Romanovom prípade z právneho hľadiska nemožno hovoriť o kampani, hoci z faktického hľadiska „ide o kampaň". Podobne sa správali politické strany pred voľbami. „Sú veci, ktoré nie je možné postihnúť právom," myslí si Orosz a odvolal sa na ústavu, podľa ktorej každý môže konať to, čo nie je zákonom zakázané.

SkryťVypnúť reklamu

Sociológ Ivan Dianiška z agentúry Focus hovorí, že sa v tomto prípade dá hovoriť o forme predvolebnej kampane a „ľudia to aj tak vnímajú". Nikdy nebolo zvykom, aby minister zahraničia želal šťastný nový rok." Predčasná kampaň môže mať svoj efekt, že budú kandidáti viditeľnejší, ale časť verejnosti to môže vnímať kriticky a bude sa pýtať na pôvod peňazí.

Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play si myslí, že časový limit pre kampaň zbytočne obmedzuje „možnosť kandidátov prezentovať sa". Systém prezidentských volieb však podľa nej straníckym kandidátom uľahčuje život, lebo tí nemusia na svoju podporu „získať ani korunu", lebo im kampaň platí strana.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 735
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 669
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 735
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 697
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 684
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 260
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 217
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 296
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu