MOTORIZMUS - Michael Schumacher Časté porovnávanie kto je najlepším jazdcom histórie formuly 1, či hrdina päťdesiatych rokov Juan Manuel Fangio z Argentíny, alebo dominujúci pilot súčasnosti Michael Schumacher, si rodák z nemeckého Kerpenu v roku 2003 výrazne naklonil vo svoj prospech. Už sa s Fangiom nedelí o päť titulov majstra sveta, so šiestimi prvenstvami je jediný na čele.
Spojenie najlepšieho auta a najlepšieho jazdca ideálne fungovalo vo Ferrari v ročníkoch 2001 a 2002, keď M. Schumacher lámal rekordy a zo svojich súperov urobil štatistov. Tohto roku sa však konkurencia vzchopila, takmer do polovice sezóny sa držal na čele mladík Kimi Räikkönen na mclarene a v druhej časti sa vzchopil aj razantne jazdiaci Kolumbijčan Juan Pablo Montoya na williamse. Obhajca titulu sa v lete dostal do ťažkostí, na Veľkej cene Maďarska ho talent roka Fernando Alonso zo Španielska na renaulte predbehol o jedno kolo. Vo Ferrari zobrali túto výstrahu mimoriadne vážne, testovali a testovali, aby už v nasledujúcich pretekoch v Monze M. Schumacher znova víťazil. Zabral v kritickej chvíli a znova sa vzdialil svojim prenasledovateľom. Pevné nervy ukázal v záverečnej VC Japonska, kde si potreboval poistiť prvenstvo 8. miestom a aj ho dosiahol.
Michaelovi Schumacherovi patria aj všetky najdôležitejšie rekordy vo formule 1: najviac víťazstiev (70), najviac bodov (1038), najviac víťazstiev v sezóne (11 v r. 2002), najviac umiestnení na stupni víťazov (122), najviac najrýchlejších kôl (56) atď. Súperi, ktorí sa tešili, že by sa s tým mohol uspokojiť, zostali po sezóne sklamaní.
„Baví ma víťaziť, pretekanie mi stále prináša radosť. Chcem súťažiť do konca roku 2006," vravel o svojej budúcnosti.
Prehru v minulej sezóne priniesol M. Schumacherovi až jeho duel na Ferrari F2003-GA so stíhačkou Eurofighter Typhoon na talianskej leteckej základni Grosseto. Podľa medzičasov na troch meraných úsekoch vyhral pilot Maurizio Cheli na stíhačke 2:1.