* Ak si rodič myslí, že pedagóg nespravodlivo hodnotí jeho dieťa, mal by sa najprv skontaktovať s týmto pedagógom. Ak neuspeje, môže sa obrátiť na triedneho učiteľa a až keď nie je spokojný ani s jeho riešením, na riaditeľa školy. Ten by mal prerokovať problém s rodičom za prítomnosti pedagóga, alebo sa (podľa svojho uváženia) najprv pozhovárať s pedagógom a potom s rodičom. Ak rodič stále nie je spokojný, môže sa obrátiť na Štátnu školskú inšpekciu a požiadať o stanovisko. Podľa metodických pokynov má rodič právo na konci klasifikačného obdobia požiadať vedenie školy o komisionálne preskúšanie svojho dieťaťa. O spôsobe podania žiadosti sa môže informovať priamo u riaditeľa školy.
* Ak si myslí, že spôsob hodnotenia je nevhodný, mal by postupovať tak, ako v prvom prípade. Takéto pripomienky by však mali byť formulované aj na rodičovskom združení.
* Ak nie je spokojný so spôsobom výkladu učebnej látky, prípadne s tempom, akým učiteľ postupuje, mal by sa opäť poradiť najprv s pedagógom, triednym učiteľom a až potom s riaditeľom školy. Aby sa predišlo nedorozumeniu, mal by sa rodič najprv zaujímať o to, čo dieťa na hodine robí. Reagovať by mal, až keď si overí, že dieťa vyučovanie sleduje a predsa vysvetľovanej látke nerozumie.
* Spoločné názory viacerých rodičov na tému hodnotenia by sa mali riešiť na rodičovskom združení. Rodičia by mali požiadať triednu učiteľku, aby zvolala rodičovské združenie, na ktoré by mala pozvať aj príslušného pedagóga. Keby takéto stretnutie neprinieslo potrebné výsledky, môžu osloviť Štátnu školskú inšpekciu. Ak má rodič pochybnosti o rozsahu preberanej látky, môže si zo školy vyžiadať informáciu o učebných osnovách a štandardoch. Štandardy nájde aj na internete na stránkach jednotlivých sekcií ministerstva školstva (http://education.gov.sk/).
* Ak sú rodičia celkovo nespokojní s učiteľom alebo so školou, mali by žiadať o prerokovanie svojej sťažnosti najprv priamo v regióne. (gal)
Podľa informácií odboru základných škôl ministerstva školstva