"Vstup do Európskej únie je pre mnohé hospodárske subjekty veľkou výzvou a príležitosťou preukázať svoju životaschopnosť, pre mnohé iné je však veľkou hrozbou," píše v úvode knižky Marketing pro evropský trh jej autor Jaroslav Světlík.
Zároveň však autor upozorňuje, že príčiny nízkej konkurencieschopnosti firiem sa hľadali často na všetkých možných miestach, len nie tam kde by sa hľadať mali - a to vo vnútri firiem. Pripravenosť firiem je však daná najmä praktickými kompetenciami riadiacich aj prevádzkových pracovníkov.
Knižka Jaroslava Světlíka im môže byť sprievodcom pri dôkladnom spoznávaní nového prostredia: Nielen že obsahuje hneď v prvej kapitole pomerne podrobný popis európskeho ekonomického, sociálneho a právneho prostredia, v druhej kapitole sa veľmi detailne zaoberá kultúrnym prostredím v Európe – jeho charakteristikami, rozdielnosťami národných kultúr a kultúrnym vývojom jednotlivých krajín. V tejto súvislosti sú zaujímavé aj kapitoly o európskych rozdieloch v komunikácií a o kultúrnych aspektoch osobnej komunikácie v krajinách EU. Autor v tejto oblasti upozorňuje na zdanlivo jednoduché a samozrejmé veci - rôzne rozdiely napríklad aj vo vnímaní farieb, hodnotení humoru a vhodnosti darčekov.
Popisuje tiež stratégie vstupu na európsky trh, význam a rolu ceny výrobku a národné rozdielnosti v distribúcii. Pozornosť sa tu venuje aj spotrebnému správaniu sa obyvateľov Európskej únie a zvlášť aj národným rozdielom v reklame.
Kniha je určená najmä manažérom a marketingovým pracovníkom v domácich ale aj medzinárodných firmách.
Autor: gal