Čo všetko by ste mali vedieť o európskom marketingu

"Vstup do Európskej únie je pre mnohé hospodárske subjekty veľkou výzvou a príležitosťou preukázať svoju životaschopnosť, pre mnohé iné je však veľkou hrozbou," píše v úvode knižky Marketing pro evropský trh jej autor Jaroslav Světlík.
Zároveň však autor upozorňuje, že príčiny nízkej konkurencieschopnosti firiem sa hľadali často na všetkých možných miestach, len nie tam kde by sa hľadať mali - a to vo vnútri firiem. Pripravenosť firiem je však daná najmä praktickými kompetenciami riadiacich aj prevádzkových pracovníkov.
Knižka Jaroslava Světlíka im môže byť sprievodcom pri dôkladnom spoznávaní nového prostredia: Nielen že obsahuje hneď v prvej kapitole pomerne podrobný popis európskeho ekonomického, sociálneho a právneho prostredia, v druhej kapitole sa veľmi detailne zaoberá kultúrnym prostredím v Európe – jeho charakteristikami, rozdielnosťami národných kultúr a kultúrnym vývojom jednotlivých krajín. V tejto súvislosti sú zaujímavé aj kapitoly o európskych rozdieloch v komunikácií a o kultúrnych aspektoch osobnej komunikácie v krajinách EU. Autor v tejto oblasti upozorňuje na zdanlivo jednoduché a samozrejmé veci - rôzne rozdiely napríklad aj vo vnímaní farieb, hodnotení humoru a vhodnosti darčekov.
Popisuje tiež stratégie vstupu na európsky trh, význam a rolu ceny výrobku a národné rozdielnosti v distribúcii. Pozornosť sa tu venuje aj spotrebnému správaniu sa obyvateľov Európskej únie a zvlášť aj národným rozdielom v reklame.
Kniha je určená najmä manažérom a marketingovým pracovníkom v domácich ale aj medzinárodných firmách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gal

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  3. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Zlatý sen vo vzduchu
  2. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  3. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  4. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  6. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 373
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 626
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 683
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 194
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 024
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 307
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 131
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu