Príprava sa vraj robí štýlom reklamy na jogurt

Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení si o pripravenosti slovenských firiem na vstup do únie myslí svoje. Spokojná, na rozdiel od ministerstva hospodárstva, nie je. „Vláda robí chybu, že prípravu podnikateľov na úniu robí štýlom reklamy na nový .

Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení si o pripravenosti slovenských firiem na vstup do únie myslí svoje. Spokojná, na rozdiel od ministerstva hospodárstva, nie je. „Vláda robí chybu, že prípravu podnikateľov na úniu robí štýlom reklamy na nový jogurt," hovorí Ján Borgula, hlavný vyjednávač asociácie. Pripravení podľa neho nie sú ani mnohí zamestnávatelia. „Úniu začnú vnímať ako hrozbu až po vstupe, keď bude treba za to platiť. A to už bude neskoro."

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Borgulu na pripojenie k únii určite doplatia firmy, ktoré sa nepripravujú na to, že slovenský tovar bude treba prispôsobiť európskym normám. To si vyžaduje čas, energiu a nemalé finančné prostriedky a „v tomto smere neexistuje prakticky žiadny servis". Tieto podniky si zrejme nebudú vedieť obhájiť svoje miesto na trhu. „Konkurencia z únie je silnejšia, pretože tieto skúsenosti už má a má aj lepšie finančné zázemie ako naše firmy."

SkryťVypnúť reklamu

Oslabením môže byť aj odchod kvalitných manažérov za prácou do zahraničia. „Skúsenosti ukazujú, že pohyb pracovných síl nebýva okamžitý a ani impulzívny, ale odlev kvalifikovaných pracovných síl nastane, pretože schopným jednotlivcom sa otvára Európa okamžite." Najzraniteľnejšie budú menšie firmy. Ich manažment utrpí najviac.

Najväčšou nevýhodou je skutočnosť, že do únie nevstupujeme ako rovnocenný partner. „Súčasná produktivita Slovenska je v porovnaní s úniou iba 42 percent hrubého domáceho produktu a mzdy sú len na úrovni pätiny až štvrtiny európskeho priemeru." Navyše u nás neexistuje sociálny dialóg na európsky spôsob. „Nemôžeme hovoriť o sociálnom zmieri, keď sociálny dialóg nepraktizuje viac ako 60 percent podnikov a 72 percent zamestnancov," dodáva Borgula.

SkryťVypnúť reklamu

Únia však znamená aj množstvo výhod: veľký trh, harmonizácia podnikateľského prostredia a prílev investícií, ktorý cítiť už dnes. (mim)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 706
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 507
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 518
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 499
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 492
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 022
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu