jazdiť, keď sa menil cestovný poriadok, aj do Trnavy a Malaciek, ale nepodarilo sa im kúpiť ďalšie motorové lokálky.
Poslanec samosprávneho kraja a predseda dopravnej komisie Roman Filistein hovorí, že Železničná spoločnosť sa zachovala nekorektne, lebo ďalšie lokálky im nechceli predať za dohodnutú cenu. „Dohoda na konkrétne kusy (vlakov) znela zhruba na 300-tisíc, ale oni začali pýtať okolo 1,5 až 2 milióny. Museli sme odmietnuť." A tak napríklad na železničnej stanici v Malackách visí oznam, že vlak, ktorý mal podľa nového cestovného poriadku odchádzať ráno pred ôsmou, je zrušený.
Miloš Čikovský zo Železničnej spoločnosti hovorí, že keď bratislavskej spoločnosti predali prvé vlaky za nízku cenu, „oni si mysleli, že im budeme predávať všetko v tejto cene". Ďalšie vozne sú však podľa neho lepšie. „Majú technické prehliadky umožňujúce jazdiť ďalšie stovky tisíc. Preto sú drahšie." Železnice podľa neho vlaky opravili a zaplatili i za prehliadky.
Bratislavská spoločnosť nesúhlasí. Štátne železnice vraj teraz vozne, ktoré im sľúbili, likvidujú. „Nie. My sme šrotovali vozne, ktoré neboli schopné prevádzky, ale určite to neboli vozne určené pre nich," odpovedá Čikovský.
Na novej trase zo Zohora do Rohožníka, ktorá funguje od pondelka, jazdia rakúske vozne. „Prenajali sme si z Rakúska dve dieselové lokomotívy a vagóny, ktoré boli kedysi rýchlikovými vagónmi a aspoň tie premávajú do Záhorskej Vsi a Rohožníka. Vagóny sú svojím štandardom výrazne nad priemerom slovenských železníc," hovorí Filistein.
Starosta Záhorskej Vsi Boris Šimkovič vidí problém v časoch, v ktorých vlaky jazdia, lebo posledný prichádza do Záhorskej Vsi o 18.10. „Ľudia teraz viac využívajú autobusy, čo je škoda. Veľa ich pracuje na zmeny a nie každému vyhovujú časy, v ktorých vlaky jazdia."
V bratislavskej spoločnosti pracujú železničiari, ktorí predtým robili v štátnych železniciach. Tvrdia, že štátne železnice vydali interné nariadenie, že nikto nesmie poskytnúť Bratislavskej regionálnej koľajovej spoločnosti žiadnu pomoc. Železničná spoločnosť vraj v podrazoch zachádza až tak ďaleko, že sa dohodla s Českými dráhami, aby nepredávali bratislavskej spoločnosti žiadne vlaky. Ona zasa nemá predávať vlaky do Česka konkurentom Českých dráh.
„Neviem o takej dohode. Ale dohoda dvoch by im (bratislavskej spoločnosti) nemohla prekaziť podnikanie. V Európe nie sú len dva podniky," hovorí Čikovský. (rf)