Kampaň je súčasťou marketingovej stratégie, ktorú si agentúra na roky 2002 - 2005 vypracovala sama. Riaditeľka agentúry Ivana Magátová hovorí, že za tvorbu stratégie zodpovedá sekcia cestovného ruchu na ministerstve hospodárstva. „Ich stratégia je však nefunkčná, a tak sme si urobili vlastnú a na základe nej pracujeme," povedala.
Jednotná stratégia prezentácie krajiny a zosúladenie zodpovedných Slovensku stále chýba. Ministerstvo hospodárstva pripravilo už dávnejšie návrh na zriadenie Národného úradu pre cestovný ruch. Agentúra pre cestovný ruch by sa stala jeho súčasťou, sekcia pre cestovný ruch by však na ministerstve zostala aj naďalej.
Víziu o predstavení Slovenska v zahraničí včera vláde predložil aj minister zahraničných vecí Eduard Kukan. Jeho návrh počíta s vytvorením výboru vlády na prezentáciu v zahraničí a generálnym sekretariátom na jeho ministerstve. Ročný rozpočet sekretariátu má byť podľa návrhu okolo 50 miliónov korún a jeho právomoci a náplň činnosti sa výrazne prekrývajú s tým, čo by mali robiť sekcia na ministerstve hospodárstva, agentúra pre cestovný ruch alebo Národný úrad pre cestovný ruch.
Agentúra pre cestovný ruch v roku 2003 minula na propagáciu Slovenska 66,5 milióna korún, čo je najmenej zo všetkých krajín V4. Dve tretiny išli na hlavnú činnosť agentúry, 11,5 milióna stála prevádzka zahraničných zastúpení Slovenska vo Viedni, Varšave, Amsterdame, Berlíne, Moskve a Prahe a osem miliónov tvorili príspevky na regionálne informačné materiály. (vlk)