Garáže na Šmidkeho ulici dostavali takmer pred rokom, no stále sú prázdne. Chýba kolaudačné rozhodnutie
FOTO - AUTOR
vané.
Poslanec výboru mestskej časti Juh Milan Česal, obyvateľ domu, pred ktorým garáže vyrástli, bol najhlasnejším odporcom výstavby. Podľa neho bývalé zastupiteľstvo porušilo niekoľko zákonov.
„Zadná stena spodných garáží ako aj povrch na ich strechách, na ktorých nadstavba vznikla, patria mestu. Majitelia nových garáží sa s mestom nevysporiadali a Trenčín im tak daroval viac ako pol milióna korún," vysvetľuje Česal. Majetok mesta, na ktorom nadstavené garáže postavili, má podľa neho hodnotu 216-tisíc. Ďalších 332-tisíc majitelia garáží dlhujú mestu za nedodržanie zmluvy o výstavbe dvadsiatich štyroch náhradných parkovacích miest. Plochy, ktoré v okolí vznikli, boli totiž postavené za peniaze mesta v rámci riešenia statickej dopravy.
„Stavebný úrad, ktorý má vydať kolaudačné rozhodnutie, musí zohľadniť stanovisko mesta. Ako poslanec sa preto postarám o to, aby ho za týchto okolností nevydal," hovorí Česal. „A to ešte nehovorím o tom, koľko zelene sa naokolo zničilo," dodáva.
Predseda spoločenstva výstavby garáží Jozef Prekop Česalovu argumentáciu považuje za nepravdivú. „Jediné, čo mestu patrí, je liaty asfalt na strechách pôvodných garáží. Inak sú pozemok aj stavba naše. Nadstavbou garáží sme si vlastne iba ochránili tie spodné," hovorí Prekop.
Podľa neho je nezmyselná i zmluva o vybudovaní náhradných parkovacích miest. „Takéto vecné bremeno nám uložené nebolo. Ak to mesto od nás bude požadovať, bude to obyčajné vydieranie," tvrdí.
Podľa poslanca Česala však stavba vznikla bez súhlasu výboru mestskej časti Juh, ktorý na základe nesúhlasného stanoviska komisie pre životné prostredie z júla 2001 o stavbe ani nehlasoval. Vtedajší zamestnanci Mestského úradu, ktorí nezákonnú stavbu nezarazili, sú podľa neho v tejto kauze tiež namočení.
Ľudovít Podivinský, odborný referent oddelenia životného prostredia Mestského úradu v Trenčíne, naopak, tvrdí, že Juh vydal súhlasné stanovisko s nadstavbou garáží ešte v júli 1999.
„V týchto dňoch dávame dokopy potrebnú dokumentáciu. O vydanie kolaudačného rozhodnutia požiadame zrejme vo februári," dodáva Prekop.